بیت الزینب


خرداد 1397
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  





جستجو


 



?✨?✨?✨?✨?

#دعای_روز_شنبه

 

??بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ بِسْمِ اللَّهِ كَلِمَةِ الْمُعْتَصِمِينَ وَ مَقَالَةِ الْمُتَحَرِّزِينَ‏ وَ أَعُوذُ بِاللَّهِ تَعَالَى مِنْ جَوْرِ الْجَائِرِينَ وَ كَيْدِ الْحَاسِدِينَ وَ بَغْيِ الظَّالِمِينَ وَ أَحْمَدُهُ فَوْقَ حَمْدِ الْحَامِدِينَ‏ اللَّهُمَّ أَنْتَ الْوَاحِدُ بِلاَ شَرِيكٍ وَ الْمَلِكُ بِلاَ تَمْلِيكٍ‏ لاَ تُضَادُّ فِي حُكْمِكَ وَ لاَ تُنَازَعُ فِي مُلْكِكَ‏ أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ‏ وَ أَنْ تُوزِعَنِي مِنْ شُكْرِ نُعْمَاكَ مَا تَبْلُغُ بِي غَايَةَ رِضَاكَ‏ وَ أَنْ تُعِينَنِي عَلَى طَاعَتِكَ وَ لُزُومِ عِبَادَتِكَ وَ اسْتِحْقَاقِ مَثُوبَتِكَ بِلُطْفِ عِنَايَتِكَ‏ وَ تَرْحَمَنِي بِصَدِّي (وَ صُدَّنِي) عَنْ مَعَاصِيكَ مَا أَحْيَيْتَنِي وَ تُوَفِّقَنِي لِمَا يَنْفَعُنِي مَا أَبْقَيْتَنِي‏ وَ أَنْ تَشْرَحَ بِكِتَابِكَ صَدْرِي وَ تَحُطَّ بِتِلاَوَتِهِ وِزْرِي‏ وَ تَمْنَحَنِي السَّلاَمَةَ فِي دِينِي وَ نَفْسِي وَ لاَ تُوحِشَ بِي أَهْلَ أُنْسِي‏ وَ تُتِمَّ إِحْسَانَكَ فِيمَا بَقِيَ مِنْ عُمْرِي كَمَا أَحْسَنْتَ فِيمَا مَضَى مِنْهُ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ‏

??به نام خداى بخشنده مهربان به نام خدا كه ورد زبان پاكان از گناه و ذكر دايم پرهيزكاران عالم است و به خداى تعالى پناه مى ‏برم از جورستمكاران و مكر حسودان و ظلم بيدادگران جهان و حمد مى‏ كنم او را فوق حمد ستايش كنندگان خدايا تويى يگانه بى‏ شريك و انباز و پادشاه از ملك جهان بى ‏نياز كه هيچكس به ضديت فرمان تو و به نزاع در سلطنت بر نخيزد ز تو درخواست مى‏ كنم كه بر محمد (ص) بنده (خاص) و پيغمبر بزرگت رحمت فرستى و مرا شكر نعمتهايت چنان بياموزى كه به منتهاى خوشنوديت نائل گردم و نيز مرا بر طاعت خود يارى كنى و بر ملازمت بندگيت و استحقاق ثوابت به لطف و عنايت مدد فرمايى و بر من ترحمى كنى كه مرا در همه عمر از معصيت بر طاعت خود اعراض دهى و مادامى كه در اين جهانم باقى مى‏دارى به كارى موفقم بدار كه مرا سودمند باشدو به علوم و اسرار كتاب خود مرا شرح صدر عطا كن و به قرائت قرآن گناهم را محو گردان و در دين و ايمان جسم و جانم را سلامت بخش و خلقم را خوش كن كه آنان كه بايد با من انس گيرند از من وحشت نكنند و با من چنانكه در گذشته عمر احسان كردى در بقيه عمر هم لطف و احسان فرما اى مهربانترين.  مهربانان. عالم

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[شنبه 1397-03-19] [ 10:19:00 ق.ظ ]




 

 

?با خدا زندگی‌کن تا مهربانی‌اش را درک کنی!
? چطور با خدا زندگی کنم؟

? #چگونه_مهربانی_خدا_را_باور_کنیم؟-

 

?یکی از موانع درک مهربانی خدا «آشنانبودن با خدا» است؛ چرا با خدا آشنا نیستیم؟ چون با او زندگی نمی‌کنیم!

?می‌گویند: اگر خواستی کسی را بشناسی با او به سفر برو، با او زندگی کن، با او معامله و تجارت کن.

?زندگی‌کردن با خدا یعنی ؛به‌خاطر خدا یک‌کاری را انجام‌دادن یا یک‌کاری را انجام‌ندادن(ترک گناه)؛ فرقی نمی‌کند آن کار کوچک باشد یا بزرگ؛ کافی است خدا خوشش بیاید.

?یک معامله‌ای با خدا انجام بده؛ مثلاً یک کسی را ببخش یا از چیزی که برایت دوست‌داشتنی است بگذر… با خدا تجارت کن؛ ببین خدا چندجا با تو مهربان خواهد بود! با همین کارهای کوچک، زندگی‌کردن با خدا را شروع کن،

 

 

استاد پناهیان

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 10:10:00 ق.ظ ]




 

 

 

?.?.?.?.?.?.?.?.?.?

سوره نحل آیه۱۲۷ 

……………………………………………………..
آیه۱۲۷) وَ اصْبِرْ وَ ما صَبْرُکَ إِلاّ بِاللّهِ وَ لاتَحْزَنْ عَلَیْهِمْ وَ لاتَکُ فِی ضَیْق مِمّا یَمْکُرُونَ

……………….?????………………
آیه۱۲۷) صبر کن، و صبر تو فقط براى خدا و به توفیق خدا باشد، و به خاطر (کارهاى) آنها، اندوهگین و دلسرد مشو، و از توطئه هاى آنها، در تنگنا قرار مگیر.

……………………………………………………..
تفسیر آیه۱۲۷)


? ۶ ـ این عفو، گذشت، صبر و شکیبائى در صورتى اثر قطعى خواهد گذارد که بدون هیچ چشم داشتى انجام پذیرد یعنى فقط، به خاطر خدا باشد، و لذا قرآن اضافه مى کند: شکیبائى پیشه کن و این شکیبائى تو جز براى خدا و به توفیق پروردگار نمى تواند باشد (وَ اصْبِرْ وَ ما صَبْرُکَ إِلاّ بِاللّهِ).
آیا انسان مى تواند در برابر این صحنه هاى جانسوز که تمام وجودش را به آتش مى کشد، بدون یک نیروى الهى، و انگیزه معنوى صبر و استقامت کند؟ و این همه ناراحتى را در روح خود پذیرا باشد، و شکیبائى را از دست ندهد؟ آرى، این تنها در صورتى ممکن است که، براى خدا و به توفیق خدا باشد.
?۷ ـ هر گاه تمام این زحمات در زمینه تبلیغ، دعوت به سوى خدا و در زمینه عفو، گذشت و شکیبائى کارگر نیفتاد باز نباید مأیوس و دلسرد شد، و یا بى تابى و جزع نمود، بلکه، باید با حوصله و خونسردى هر چه بیشتر همچنان به تبلیغ ادامه داد.
لذا در هفتمین دستور، مى گوید: بر آنها اندوهگین مباش (وَ لاتَحْزَنْ عَلَیْهِمْ).
این حزن و اندوه، که حتماً به خاطر عدم ایمان آنها است ممکن است یکى از دو پدیده را در انسان به وجود آورد، یا او را براى همیشه دلسرد سازد، و یا او را به جزع، بى تابى و بى حوصلگى وادارد.
بنابراین، نهى از حزن و اندوه در واقع از هر دو پدیده است، یعنى در راه دعوت به سوى حق، نه بى تابى کن و نه مأیوس باش.
?۸ ـ با تمام این اوصاف، باز ممکن است دشمن لجوج، دست از توطئه بر ندارد و به طرح نقشه هاى خطرناک بپردازد، در چنین شرائطى، موضعگیرى صحیح همان است که قرآن مى گوید: از توطئه هاى آنها نگران مباش و محدود نشو (وَ لاتَکُ فِی ضَیْق مِمّا یَمْکُرُونَ).
این توطئه ها، هر قدر وسیع، حساب شده و خطرناک باشد باز نباید شما را از میدان بیرون کند، و گمان برید که در تنگنا قرار گرفته، محاصره شده اید، چرا که تکیه گاه شما، خدا است و با استمداد از نیروى ایمان، استقامت، پشتکار، عقل و درایت مى توانید این توطئه ها را خنثى کنید و نقش بر آب.
تفسیر نمونه)
〰〰〰〰〰〰〰? 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 10:00:00 ق.ظ ]




 

 

?•▪•▫•▪•▫•▪•▫•▪•▪•?
 سوره نحل آیه۱۲۶ 

.•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•.
آیه۱۲۶) وَإِنْ عَاقَبْتُمْ فَعَاقِبُوا بِمِثْلِ مَا عُوقِبْتُمْ بِهِ وَلَئِنْ صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَيْرٌ لِلصَّابِرِينَ

.▫.▪.▫. . . . . . . . . .▫.▪.▫.
آیه۱۲۶) و هر گاه خواستید مجازات كنید، تنها بمقداری كه به شما تعدّی شده كیفر دهید! و اگر شكیبایی كنید، این كار برای شكیبایان بهتر است.

.•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•.
تفسیر آیه۱۲۶)
?۴ ـ تاکنون سخن از این بود که: در یک بحث منطقى، عاطفى و یا مناظره معقول با مخالفان شرکت کنیم، اما اگر، کار از این فراتر رفت و درگیرى حاصل شد، آنها دست به تعدى و تجاوز زدند، در اینجا دستور مى دهد: اگر خواستید مجازات کنید فقط به مقدارى که به شما تعدى شده، کیفر دهید و نه بیشتر از آن (وَ إِنْ عاقَبْتُمْ فَعاقِبُوا بِمِثْلِ ما عُوقِبْتُمْ بِهِ).
?۵ ـ ولى اگر شکیبائى پیشه کنید و عفو و گذشت، این کار براى شکیبایان بهتر است (وَ لَئِنْ صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَیْرٌ لِلصّابِرِینَ).
در بعضى از روایات مى خوانیم: این آیه در جنگ احد نازل شده، هنگامى که پیامبر(صلى الله علیه وآله) وضع دردناک شهادت عمویش حمزة بن عبد المطلب را دید (که دشمن به کشتن او قناعت نکرده، بلکه سینه و پهلوى او را با قساوت عجیبى دریده، و کبد یا قلب او را بیرون کشیده است، و گوش و بینى او را قطع نموده بسیار منقلب و ناراحت شد) و فرمود: أَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَ أَنْتَ الْمُسْتَعانُ عَلى ما أَرى: خدایا حمد از آن تو است، شکایت به تو مى آورم، و تو در برابر آنچه مى بینم یار و مددکار مائى .
سپس، فرمود: لَئِنْ ظَفَرْتُ لَأُمَثِّلَنَّ وَ لَأُمَثِّلَنَ وَ لَأُمَثِّلَنَ: اگر من بر آنها چیره شوم، آنها را مُثله مى کنم، آنها را مُثله مى کنم، آنها را مُثله مى کنم .
و طبق روایت دیگرى فرمود: هفتاد نفر آنها را مُثله خواهم کرد.
در این هنگام آیه نازل شد (وَ إِنْ عاقَبْتُمْ فَعاقِبُوا بِمِثْلِ ما عُوقِبْتُمْ بِهِ وَ لَئِنْ صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَیْرٌ لِلصّابِرِینَ).
بلافاصله پیامبر(صلى الله علیه وآله) عرض کرد: أَصْبِرُ أَصْبِرُ: خدایا صبر مى کنم، صبر مى کنم !.
با این که: این لحظه، شاید دردناکترین لحظه اى بود که در تمام عمر بر پیامبر(صلى الله علیه وآله) گذشت، ولى باز پیامبر(صلى الله علیه وآله) بر اعصاب خود مسلط گشت و راه دوم که راه عفو و گذشت بود، انتخاب کرد.
و چنانکه در تاریخ ـ سر گذشت فتح مکّه ـ مى خوانیم: آن روز که پیامبر(صلى الله علیه وآله)بر این سنگدلان پیروز و مسلط شد فرمان عفو عمومى صادر کرد، و به وعده خودش در جنگ اُحد ، وفا نمود.
و به راستى اگر انسان بخواهد نمونه عالى بزرگوارى و عواطف انسانى را ببیند باید داستان أُحد را در کنار داستان فتح مکّه بگذارد، و آن دو را با هم مقایسه کند.
شاید تاکنون هیچ ملت پیروزِ مسلطى با قوم شکست خورده این معامله اى را که پیامبر(صلى الله علیه وآله) و مسلمانان پس از پیروزى با مشرکان مکّه کردند، نکرده باشد آن هم در محیطى که انتقام و کینه توزى در بافت جامعه آنها نفوذ کرده بود، و کینه ها را نسل، به نسل به میراث مى گذاردند، و اصلاً ترک انتقامجوئى در آن محیط، عیب بزرگى بود.
نتیجه این همه بزرگوارى و عفو و گذشت آن شد که: این ملت جاهل و لجوج چنان تکان خوردند و بیدار شدند که به گفته قرآن: یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللّهِ أَفْواجاً: گروه گروه در آئین خدا وارد شدند.
تفسیر نمونه
.•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•. .•.▪ 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 09:55:00 ق.ظ ]




 

 

=========▪?⚫?▪ ========

 سوره نحل آیه۱۲۵ 

= = = = = = = = = = = = = =
آیه۱۲۵) ادْعُ إِلى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ

——————–▪?▪———————
آیه۱۲۵) با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما، و با آنها به روشى که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسى بهتر مى داند چه کسى از راه او گمراه شده است; و او به هدایت یافتگان داناتر است.

= = = = = = = = = = = = = =
تفسیر آیه۱۲۵)

ده دستور مهم اخلاقى در مقابله با مخالفان
در لابلاى آیات مختلف این سوره، بحثهاى گوناگونى گاهى ملایم، و گاهى تند، با مشرکان و یهود و به طور کلى با گروههاى مخالف، به میان آمد، مخصوصاً در آیات اخیر، عمق و شدت بیشترى داشت.
در پایان این بحثها که پایان سوره نحل محسوب مى شود یک سلسله دستورات مهم اخلاقى از نظر برخورد منطقى، طرز بحث، چگونگى کیفر و عفو، و نحوه ایستادگى در برابر توطئه ها و مانند آن، بیان شده است که: مى توان آن را به عنوان اصول تاکتیکى و روش مبارزه در مقابل مخالفین در اسلام نامگذارى کرد و به عنوان یک قانون کلى در هر زمان و در همه جا از آن استفاده نمود.
این برنامه در ده اصل خلاصه مى شود که: با توجه به آیات مورد بحث به ترتیب زیر است:
?۱ ـ نخست، مى گوید: به وسیله حکمت به سوى راه پروردگارت دعوت کن (ادْعُ إِلى سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ).
حکمت به معنى علم و دانش و منطق و استدلال است، و در اصل به معنى منع آمده و از آنجا که، علم و دانش و منطق و استدلال، مانع از فساد و انحراف است به آن حکمت گفته شده، و به هر حال نخستین گام در دعوت به سوى حق، استفاده از منطق صحیح و استدلالات حساب شده است، و به تعبیر دیگر دست انداختن در درون فکر و اندیشه مردم، به حرکت در آوردن آن و بیدار ساختن عقلهاى خفته، نخستین گام محسوب مى شود.
?۲ ـ و به وسیله اندرزهاى نیکو (وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ).
و این دومین گام در طریق دعوت به راه خدا است، یعنى استفاده کردن از عواطف انسانها، چرا که: موعظه، و اندرز بیشتر جنبه عاطفى دارد که با تحریک آن، مى توان توده هاى عظیم مردم را به طرف حق متوجه ساخت.
در حقیقت حکمت از بُعد عقلى وجود انسان استفاده مى کند، و موعظه حسنه از بُعد عاطفى .
و مقید ساختن موعظه به حسنه شاید اشاره به آن است که: اندرز در صورتى مؤثر واقع مى شود که خالى از هر گونه خشونت، برترى جوئى، تحقیر طرف مقابل، تحریک حس لجاجت او، و مانند آن بوده باشد.
چه بسیارند اندرزهائى که اثر معکوس مى گذارند به خاطر آن که: مثلاً در حضور دیگران، توأم با تحقیر انجام گرفته، و یا از آن استشمام برترى جوئى گوینده شده است.
بنابراین، موعظه، هنگامى اثر عمیق خود را مى بخشد که حسنه باشد و به صورت زیبائى پیاده شود .
?۳ ـ و با آنها (یعنى مخالفان) به طریقى که نیکوتر است به مناظره پرداز (وَ جادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ).
و این سومین گام مخصوص کسانى است که ذهن آنها قبلاً از مسائل نادرستى انباشته شده، و باید از طریق مناظره ذهنشان را خالى کرد، تا آمادگى براى پذیرش حق پیدا کنند.
بدیهى است مجادله و مناظره نیز هنگامى مؤثر مى افتد که: بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ باشد، حق و عدالت، درستى و امانت، صدق و راستى بر آن حکومت کند و از هر گونه توهین، تحقیر، خلافگوئى و استکبار خالى باشد، و خلاصه، تمام جنبه هاى انسانى آن حفظ شود.
و در پایان آیه اضافه مى کند: پروردگار تو از هر کسى بهتر مى داند چه کسانى از طریق او گمراه شده و چه کسانى هدایت یافته اند (إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ).
اشاره به این که: وظیفه شما دعوت به راه حق است، از طرق سه گانه حساب شده فوق، اما چه کسانى سرانجام هدایت مى شوند؟ و چه کسانى در طریق ضلالت پافشارى خواهند کرد؟ آن را تنها خدا مى داند و بس.
این احتمال نیز وجود دارد که: منظور از این جمله، بیان دلیلى باشد براى دستورات سه گانه فوق یعنى این که: خداوند در مقابله با منحرفان این سه دستور را داده است به خاطر آن است که: او مى داند عامل تأثیر در گمراهان و وسیله هدایت چه عاملى است؟.
تفسیر نمونه)
———————————

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 09:52:00 ق.ظ ]




 

 

 

دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ إنّي أسْألُكَ فيه ما يُرْضيكَ وأعوذُ بِكَ ممّا يؤذيك وأسألُكَ التّوفيقَ فيهِ لأنْ أطيعَكَ ولا أعْصيكَ يا جَوادَ السّائلين.

خدايا من از تو ميخواهم در آن آنچه تو را خوشنود كند و پناه مى برم بتو از آنچه تو را بيازارد واز تو خواهم توفيق در آن براى اينكه فرمانت برم ونافرمانى تو ننمايم اى بخشنده سائلان.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 09:46:00 ق.ظ ]




 

 

 

 

مقام معظم رهبری : روز جهانی قدس، روز فریاد و مقاومت امت اسلامی بر سر امریکا و صهیونیسم در مقابل سیاستهای تفرقه انگیز است.

نابودی اسرائیل نزدیک است…

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 09:01:00 ق.ظ ]