?????????

 

 

? زندگینامه #شهید_علی_جان_جشنی

 

♦️شهيد عليجان جشنی در سال ۱۳۴۸ شمسی در يكی از روستاهای توابع استان ايلام در خانواده ای مذهبی  به دنيا آمد پس از سپری شدن دوران كودكی در دبستان همان روستا مشغول تحصيل شد.

 

? در سال ۱۳۵۵ هنگامی كه خانواده اش به شهرستان انديمشك مهاجرت كردند وی نيز راهی آن ديار شد و در آنجا اقامت دائم گزيد دوران دبستان و راهنمایی را در مدارس اندیمشک  پشت سر گذاشت .

 

 ?شهيد در سن خردسالگی پدرش را از دست داد وی در تمام تظاهرات و راهپيمایی ها همگام با ديگر همشهريان فعاليت داشت . او به كسب معارف دينی و الهی و تبليغ احكام اسلام وياديگری كلام قرآن مجيد و آموزش آن به ديگران بخصوص قشر جوان علاقه و اشتياق فراوان داشت با وجود آنكه تحصيلات خود را در دبيرستان مولوی ادامه ميداد و در حوضه علميه شهر جهت آموختن دروس طلبگی ثبت نام ومشغول شد. 

 

?در سال ۱۳۶۴  شهيد عليجان و برادرش شهيد علی محمد در گردان حمزه سید الشهدا اندیمشک از لشکر ۷ولیعصر (عج) در عملیات والفجر ۸( آزاد سازی فاو) شرکت نمود که در همين عمليات شهيد عليجان برادرش علی محمد را كه همراه او بود از دست داد ه به شهادت رسيد.

 

?از همين موقع بود كه عشق عليجان براي رفتن و تداوم خون شهيدان بخصوص ادامه راه برادرش علی محمد اوج گرفت . در پايگاه مقاومت مسجد امام حسين(ع) فعاليت فراوان داشت ودر مسجد امام رضا(ع) نونهالان انقلاب اسلامي را آموزش قرآن و احكام  اسلامرا به آنان می آموخت.

 

?در عمليات هاي مختلف به خصوص عمليات نصر۴ و والفجر۱۰ در غرب كشور و عمليات بيت المقدس۷ در جنوب شركت داشت. دراين اواخر با وجود اينكه سپاه منطقه با رفتن وی به جبهه موافقت نكرده بود ولی شهيد با اصرار فراوان يكماه ماموريت گرفته و راهی جبهه هاي حق عليه باطل شد تا اينكه در تاريخ ۱۳۶۷/۰۴/۰۱  در منطقه عملياتی والفجر ۱۰ در كردستان منطقه رشن در حالی كه شهيد با چندين تن كه برای شناسايی موقعيت دشمن به آنجا رفته بودند با مين برخورد كرد وبر اثر اصابت تركش به شهادت رسید??????

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...