حکمت تعداد اذکار تسبیحات حضرت زهرا 

 

 وقتی تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها 34 الله اکبر داره نباید یکی کمتر یا بیشتر بگید چون دیگه اون خاصیتی که داره را از دست میده. حکمتی که این اذکار داره در همون تعدادی است که گفتند نه کمتر و نه بیشتر! لذا وقتی دارید ذکر میگید در تعدادش خیلی دقّت کنید.

 

 

 

میدونین چرا تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها دارای 34 الله اکبر ،  33 الحمدلله و 33 سبحان الله است؟

 

 

زمان ازدواج دختر پیامبر اسلام حضرت فاطمه سلام الله علیها که فرا رسید در عرض کمتر از یک هفته تعداد خواستگارانش به 1700 نفر از ثروتمندان و رجال عرب رسید.

 

در این زمان حضرت جبرئیل از جانب خداوند متعال نازل گشت و به پیامبر عرض کرد که فاطمه را به آن کسی تزویج کن که ستاره زهره در شب جمعه به خانه اش فرود می آید. وقتی این خبر به اصحاب پیامبر صلوات الله علیه و آله رسید، آنها خانه های خود را زینت دادند و برای نزول ستاره زهره مهیّا گشتند. تا اینکه شب جمعه فرا رسید و پیامبر صلوات الله علیه و آله بر پشت بام رفت و منتظر نزول ستاره شد. حضرت زهرا سلام الله علیها نیز پشت سر آن حضرت نشستند تا شاهد فرود ستاره زهره باشند. تا اینکه نیمه شب شد و ناگهان ستاره فرود آمد و شب تاریک و ظلمانی همچون روز روشن شد.

 

وقتی حضرت فاطمه سلام الله علیها ستاره را در حال فرود دید شروع به گفتن ” الله اکبر ” کرد. نزول ستاره طولانی شد تا جایی که حضرت زهرا سلام الله علیها سی و چهار مرتبه ” الله اکبر ” گفت. ستاره بر بام های خانه اصحاب دور زد تا بر بام خانه حضرت علی علیه السلام استقرار یافت و به خانه اش وارد گشت.

 

حضرت زهرا سلام الله علیها وقتی این واقعه را دید خداوند را شکر کرد و سی و سه مرتبه ” الحمدلله ” گفت و زمانی که به سی و سه رسید، ستاره به سوی آسمان بالا رفت. و حضرت فاطمه سلام الله علیها با مشاهده صعود ستاره تعجّب کرد و شروع به گفتن “سبحان الله ” نمود تا اینکه ستاره در آسمان وارد گشت و تعداد ” سبحان الله ” گفتن حضرت به سی و سه مرتبه رسید.

 

منبعی که برای این موضوع در کتاب مذکور آمده ” لئالی الأخبار ” است.

 

 خیلی  جالب است   واز الان  تسبیحات حضرت زهرا را با حس و حال زیباتری زمزمه میکنیم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...