بیت الزینب


تیر 1398
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        





جستجو


 



 

 

 

?مرحوم حضرت آیت الله بهجت: فردای قیامت که هیچ چیز از انسان نمی‌خرند، اشک بر سیدالشهدا(ع) را مثل دانه درّی برایش نقد می‌کنند.

#آیت_الله_بهجت

 

?????????

??????????

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[دوشنبه 1398-04-10] [ 05:50:00 ب.ظ ]




 

 

 

 

✅ مدعی زد به سرش…

 

آمد که بگیرد ز"علی"نقطه ضعفی

 

         بیچاره ندانست علی نقطه ندارد…?

 

?#لبیک_یا_خامنه_ای?

?#سید_علی_تنها_نیست.?

?#سید_علی_رهبر_ماست.?

?#سید_علی_جان_من_است.?

——

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 05:43:00 ب.ظ ]




?

 

 

سخن‌نگاشت | ملت ایران با شور و شوق در انتخابات شرکت خواهند کرد

 

?️حضرت #امام_خامنه‌_ای (مدظله العالی): راه‌پیمایی‌ها و انتخاباتها را ببینید؛ این‌همه کارشکنی میکنند لکن مردم باز هم با عزم فراوان حاضر میشوند. آخر امسال هم یک انتخاباتی هست؛ من میدانم که ملت ایران با وجود تردیدآفرینی‌هایی که بعضی میکنند، با شور و شوق در این #انتخابات هم حضور پیدا میکند. ۹۸/۴/۵

——

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 05:40:00 ب.ظ ]




 

 

?حضرت #امام_خامنه_ای (مدظله العالی):

 

?بدانید؛ دشمنان میگویند جمهوری اسلامی عمرش از فلان قدر بیشتر نخواهد شد؛ 

 

من میگویم این دشمنان همه در حسرت زوالِ جمهوری اسلامی خواهند مُرد.?

——

↙کانال رسمی حضرت عشق(امام خامنه ای)?

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 05:38:00 ب.ظ ]




 

 

 

امیرالمؤمنین عليه السلام: 

 

خردمند كسى است كه زبان خود را در بند كشد

العاقِلُ مَن عَقَلَ لِسانَهُ

غررالحكم حدیث 502

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 04:59:00 ب.ظ ]




بسم الله الرحمن الوحـــــــــیم

 ??? - - - - - - - - - ???

آیه۱۳۰) «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوا الرِّبَا أَضْعَافًا مُضَاعَفَةً ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»

 

- - - - - - - ??? - - - - - - -

آیه۱۳۰)اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، ربا را [با سود] چندين برابر مخوريد، و از خدا پروا كنيد، باشد كه رستگار شويد.

 

??? - - - - - - - - - - ???

تفسیر آیه۱۳۰) تحریم ربا خوارى 

آیات گذشته ـ چنان که دانستیم ـ درباره غزوه احد و حوادث مربوط به آن، و درس هاى گوناگونى است که مسلمانان از آن حادثه فرا گرفتند، ولى این سه آیه و شش آیه بعد از آن، محتوى یک سلسله برنامه هاى اقتصادى، اجتماعى و تربیتى است. 

در نخستین آیه روى سخن را به مؤمنان کرده، مى فرماید: اى کسانى که ایمان آورده اید! ربا (و سودِ پول) را چند برابر نخورید (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَأْکُلُوا الرِّبَوا أَضْعافاً مُضاعَفَةً) 

مى دانیم: روش قرآن در مبارزه با انحرافات ریشه دار اجتماعى این است که: تدریجاً زمینه سازى مى کند، افکار عموم را تدریجاً به مفاسد آنها آشنا مى سازد، و آن گاه که آمادگى براى پذیرفتن تحریم نهائى حاصل شد، قانون را به صورت صریح اعلام مى نماید (مخصوصاً در مواردى که آلودگى به گناه زیاد و وسیع باشد). 

و نیز مى دانیم: عرب، در زمان جاهلیت آلودگى شدیدى به ربا خوارى داشت و مخصوصا محیط مکّه محیط رباخواران بود، و سرچشمه بسیارى از بدبختى هاى اجتماعى آنها نیز همین کار زشت و ظالمانه بود، به همین دلیل، قرآن براى ریشه کن ساختن رباخوارى، حکم تحریم را در چهار مرحله بیان کرده است: 

?۱ ـ در آیه ۳۹ سوره روم نخست درباره ربا به یک پند اخلاقى قناعت شده، آنجا که مى فرماید: وَ ما آتَیْتُمْ مِنْ رِباً لِیَرْبُوَا فی أَمْوالِ النّاسِ فَلا یَرْبُوا عِنْدَ اللّهِ وَ ما آتَیْتُمْ مِنْ زَکاة تُریدُونَ وَجْهَ اللّهِ فَأُولئِکَ هُمُ الْمُضْعِفُون:  

 آنچه به عنوان ربا مى پردازید تا در اموال مردم فزونى یابد، نزد خدا فرونى نخواهد یافت، و آنچه را به عنوان زکات مى پردازید و تنها رضاى خدا را مى طلبید (مایه برکت است و) کسانى که چنین کنند داراى پاداش مضاعفند . 

و بدین طریق اعلام مى کند تنها از دیدگاه افراد کوته بین است که ثروت رباخواران از راه سود گرفتن افزایش مى یابد، اما در پیشگاه خدا چیزى بر آنها افزوده نمى شود، بلکه زکات و انفاق در راه خدا است که ثروت ها را افزایش مى دهد. 

?۲ ـ در سوره نساء آیه ۱۶۱ ضمن انتقاد از عادات و رسوم غلط یهود به عادت زشت رباخوارى آنها اشاره کرده، مى فرماید: وَ أَخْذِهِمُ الرِّبَوا وَ قَدْ نُهُوا عَنْهُ: یکى دیگر از عادات بد آنها این بود که ربا مى خوردند با این که از آن نهى شده بودند . 

?۳ ـ در سوره بقره آیات ۲۷۵ تا ۲۷۹ نیز هر گونه رباخوارى به شدت ممنوع اعلام شده و در حکم جنگ با خدا ذکر گردیده است. 

?۴ ـ و بالاخره در آیه مورد بحث، حکم تحریم ربا صریحاً ذکر شده، اما تنها به یک نوع از انواع ربا و نوع شدید و فاحش آن است اشاره شده است. 

در این آیه اشاره به تحریم رباى فاحش شده و با تعبیر أَضْعافاً مُضاعَفَهً بیان گردیده است. 

منظور از رباى فاحش این است که: سرمایه به شکل تصاعدى در مسیر ربا سیر کند یعنى سود در مرحله نخستین با اصل سرمایه ضمیمه شود و مجموعاً مورد ربا قرار گیرند، و به همین ترتیب در هر مرحله، سود به اضافه سرمایه ، سرمایه جدیدى را تشکیل دهد، و به این ترتیب در مدت کمى از راه تراکم سود، مجموع بدهى بدهکار به چندین برابر اصل بدهى افزایش یابد و به کلى از زندگى ساقط گردد. 

به طورى که از روایات و تواریخ استفاده مى شود، در زمان جاهلیت معمول بود که اگر بدهکار در رأس مدت نمى توانست بدهى خود را بپردازد از طلبکار تقاضا مى کرد مجموع سود و اصل بدهى را به شکل سرمایه جدیدى به او قرض بدهد و سود آن را بگیرد!، در عصر ما نیز در میان رباخواران این رباخوارى بسیار ظالمانه فراوان است. 

و در پایان آیه مى فرماید: تقوا پیشه کنید شاید رستگار شوید (وَ اتَّقُوا اللّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ). 

اگر مى خواهید رستگار شوید باید تقوا را پیشه کنید و از این گناه یعنى رباخوارى بپرهیزید. تفسیر نمونه) 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ✏️

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 04:53:00 ب.ظ ]