بیت الزینب


دی 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            





جستجو


 



⚘﷽⚘
۞ ​​قـُرآטּ​​”۞

??◢₪سوره‌مبارڪه احقاف (آیات ۱۷-۱۸)

?وَالَّذِي قَالَ لِوَالِدَيْهِ أُفٍّ لَكُمَآ أَتَعِدَانِنِيٓ أَنْ أُخْرَجَ وَقَدْ خَلَتِ الْقُرُونُ مِنْ قَبْلِي وَهُمَا يَسْتَغِيثَانِ اللَّهَ وَيْلَكَ آمِنْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَيَقُولُ مَا هَٰذَآ إِلَّآ أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ .أُولَٰٓئِكَ الَّذِينَ حَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ فِيٓ أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ إِنَّهُمْ كَانُوا خَاسِرِينَ
*و كسی كه به پدر و مادرش می‌گوید: «اف بر شما! آیا به من وعده می‌دهید كه من روز قیامت مبعوث می‌شوم؟! در حالی كه پیش از من اقوام زیادی بودند (و هرگز مبعوث نشدند)! و آن دو پیوسته فریاد می‌كشند و خدا را به یاری می‌طلبند كه: وای بر تو، ایمان بیاور كه وعده خدا حق است امّا او پیوسته می‌گوید:» اینها چیزی جز افسانه‌های پیشینیان نیست!*
*آنها كسانی هستند كه فرمان عذاب درباره آنان همراه اقوام (كافری) كه پیش از آنان از جنّ و انس بودند مسلّم شده، چرا كه همگی زیانكار بودند!*

✍•|`نكته‌ها:
«أُفٍّ» به معنای اعلام بی‌زاری و ابراز ناخشنودی و نوعی توهین و تحقیر و بی‌ادبی است.
*در آیه قبل، آثار احسان به والدین و ایمان به خدا و شكر نعمت‌های الهی كه همان بهشت جاودان است، مطرح شد، در این آیه چهره‌ی فرزند نااهل و سرانجام شوم و خسارت‌بار او ترسیم می‌شود تا شیوه سخن و رفتار و عاقبت دو نوع فرزند، با یكدیگر مقایسه شود.*
?مقصود از حشر مردم در جهان آخرت، محشور شدن همه مردم در یك زمان و مكان است، نه آنكه هر چند صباحی گروهی از مردگان در این دنیا زنده شوند كه این فرزند نااهل به والدین خود می‌گوید: چرا گروه‌های قبلی زنده نشده‌اند؟
??كسی‌كه ایمان به معاد ندارد، هستی و استعدادها و نعمت‌های خود را با بهای ناچیز و اهداف زود گذر معامله می‌كند و در قیامت دست‌خالی مانده و سرمایه‌اش هدر رفته و اهل حسرت و خسارت است.

✍•|`پیام‌ها:
✅?1- فرزند نااهل به والدین خود بدگویی و بی‌ادبی می‌كند: «أُفٍّ لَكُما» ولی والدین‌ با ایمان و دلسوز، برای هدایت فرزند خود، هم از خدا استمداد می‌كنند و هم او را به خوبی‌ها امر و از بدی‌ها نهی می‌كنند. «یَسْتَغِیثانِ اللَّهَ وَیْلَكَ آمِنْ»
✅?2- معمولًا منكر معاد، نه استدلال دارد نه ادب. «أُفٍّ لَكُما أَ تَعِدانِنِی»
✅?3- فرزند، آزاد و مستقل و مسئول اعمال خویش است. أَ تَعِدانِنِی أَنْ أُخْرَجَ‌ … وَیْلَكَ آمِنْ‌
✅?4- والدین در قبال ارشاد و هدایت فرزندان خود مسئول هستند، گرچه پاسخ مثبت نگیرند. أَ تَعِدانِنِی أَنْ أُخْرَجَ‌ … وَیْلَكَ آمِنْ‌
✅?5- والدین، در كنار رشد و تغذیه جسمی فرزند، مسئول رشد معنوی او نیز هستند. حَمَلَتْهُ‌ … بَلَغَ أَشُدَّهُ‌ … هُما یَسْتَغِیثانِ‌ … وَیْلَكَ آمِنْ‌
✅?6- والدین، با یادآوری معاد و عاقبت اندیشی، فرزندان خود را تربیت كنند. «آمِنْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ»
✅?7- ایمان نداشتن به معاد، سبب بی‌تعهدی فرزند حتّی در برابر والدین می‌شود. أُفٍّ لَكُما … ما هذا إِلَّا أَساطِیرُ الْأَوَّلِینَ‌
✅?8- منكران معاد، مؤمنان را مرتجع و متحجّر می‌دانند و خود را نواندیش. «ما هذا إِلَّا أَساطِیرُ الْأَوَّلِینَ»
✅?9- كفر به معاد و بدگویی و بی‌ادبی گستاخی در برابر والدین، عذاب قطعی را به دنبال دارد. قالَ لِوالِدَیْهِ أُفٍ‌ … أُولئِكَ الَّذِینَ حَقَّ عَلَیْهِمُ الْقَوْلُ‌
✅?10- لجاجت فرزندان در كفر، مانع استجابت دعای والدین در حق آنان می‌شود. وَ هُما یَسْتَغِیثانِ اللَّهَ‌ … حَقَّ عَلَیْهِمُ الْقَوْلُ‌
✅?11- سنّت خداوند نسبت به همه منحرفان یكسان است. «حَقَّ عَلَیْهِمُ الْقَوْلُ فِی أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِمْ»
✅?12- كفر و انكار معاد، در میان جن و انس سابقه طولانی دارد. «أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ»
✅?13- جن نیز موجودی مثل انسان؛ دارای تكلیف، تمدّن، مرگ و میر، حساب و كتاب و دریافت كیفر و پاداش است. أُمَمٍ‌ … مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ‌
✅?14- انكار معاد وانحراف فكری، خسارت سنگین در پی‌دارد. «إِنَّهُمْ كانُوا خاسِرِینَ»
✅?15- گستاخی در برابر والدین، حتّی با گفتن كوچكترین حرفی، جرمی بزرگ و مورد نكوهش قرآن و مایه‌ی خسارت انسان است. أُفٍّ لَكُما … كانُوا خاسِرِینَ‌

?▬▬▬▬๑?๑▬▬▬▬▬?

?

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[شنبه 1396-10-23] [ 12:54:00 ب.ظ ]




خداخالق عشقه
        محمدگل عشقه
          علی مظهرعشقه
               زهرا وجودعشقه
حسن نمادعشقه
            حسین سالارعشقه
       عباس ساقی عشقه
   زینب شاهد عشقه
سجاد راوی عشقه
باقر عالم عشقه
صادق احیای عشقه
                   كاظم صابرعشقه
              رضا ضامن عشقه
           تقی جمال عشقه
نقی پاكی عشقه
حسن بقای عشقه
    اینم دعای عشقه
         اللهم عجل لولیك الفرج

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 12:49:00 ب.ظ ]




? زنی زیبا که صاحب فرزند نمی شد پیش پیامبر زمانش میرود و میگوید از خدا فرزندی صالح برایم بخواه.
پیامبر وقتی دعا میکند و وحی میرسد او را بدون فرزند خلق کردم.
زن میگوید خدا رحیم است و میرود.
سال بعد باز تکرار میشود و باز وحی می آید که بدون فرزند است.زن اینبار نیز به آسمان نگاه میکند و میرود.
سال سوم پیامبر وقت زن را با کودکی در آغوش می بیند.
با تعجب از خدا می پرسد :بارالها،چگونه کودکی دارد او که بدون فرزندخلق شده بود!!!؟
وحی میرسد:هر بار گفتم فرزندی نخواهدداشت ،او باور نکرد و مرا رحیم خواند. رحمتم بر سرنوشتش پیشی گرفت.
با دعا سرنوشت تغییر میکند…
از رحمت الهی ناامید نشوید اینقدر به درگاهی الهی بزنید تا در باز شود…
اين نوشته رو خيلی دوست دارم
ميان آرزوی تو و معجزه خداوند، ديواري است به نام اعتماد.
پس اگر دوست داري به آرزويت برسي با تمام وجود به او اعتماد کن.
هيچ کودکی نگران وعده بعدی غذايش نيست
زيرا به مهربانی مادرش ايمان دارد.
ايکاش ايمانی از جنس کودکانه داشته باشيم به خدا…
رحمت خدا ممکن است کمی تاخیر داشته باشد اما حتمی است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 12:45:00 ب.ظ ]




✔پندی بسیار حڪیمانه از حضرت امام علۍ (ع)

✍لذت‌های دنیا 7 قسم است :

1⃣ خوردنی
2⃣ آشامیدنی
3⃣ پوشیدنی
4⃣آمیزشی
5⃣بهترین مرڪب
6⃣ بوییدنی
7⃣ شنیدنی

①لذیذ ترین خوردنی عسل است ڪه از استفراغ مگسی حاصل می‌شود.
②لذیذ ترین آشامیدنی آب است (که پس از باران در خاڪ ڪثیف و نجس روان می‌شود.)
③بهترین پوشیدنی ابریشم است ڪه آب و تف دهان ڪرمی زشت است.
④آمیزش نیز لذتی است از نزدیڪی و دخول پست‌ترین و شرم‌آورترین اجزای بدن انسان در یڪدیگر.
⑤بهترین سواری اسب است ڪه بی‌وفاترین و ڪشنده‌ترین حیوان آن را برای انسان فراهم می‌ڪند.
⑥بهترین بوییدنی مشڪ آهو است ڪه از خون نجس ناف حیوان حاصل می‌شود.
⑦شیرین ترین صدای شنیدنی برای بشر، غنا (صدای تنبڪ است ڪه از روده و محل عبور فضله حیوان درست می‌شود.) است.

⭕پس ای جابر! بدان در این دنیا بهترین لذت‍های دنیا را خدا در پست‌ترین چیزهای دنیا قرار داده است و این دلیل بر پستی دنیا برای بشر ڪافی است.

? بحارالانوار جلد 17

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 12:39:00 ب.ظ ]




?امام على عليه السلام :?
مَنِ اختَلَفَ إلى المَسجِدِ أصابَ إحدَى الثَّماني : أخا مُستَفادا في اللّهِ ، أو عِلما مُستَطرَفا ، أو آيَةً مُحكَمَةً ، أو رَحمَةً مُنتَظَرَةً ، أو كَلِمَةً تَرُدُّهُ عن رَدىً ، أو يَسمَعُ كَلِمَةً تَدُلُّهُ على هُدىً ، أو يَترُكُ ذَنبا خَشيَةً أو حَياءً

?هر كه به مسجد آمد و شد كند [دست کم]به يكى از اين هشت چيز دست يابد:
?يافتن برادرى به خاطر خدا ،
?يا دانشى جديد ،
?يا آيتى محكم ،
?يا رحمتى كه او چشم به راه آن بود ،
?يا سخنى كه او را از هلاكت برهاند ،
?يا شنيدن جمله اى كه او را به هدايت رهنمون شود ،
?يا آن كه گناهى را از ترس
?و يا شرم ترك گويد .

?الأمالي للصدوق : ۴۷۴/۶۳۷
?

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 12:31:00 ب.ظ ]