بیت الزینب


اردیبهشت 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          





جستجو


 



موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[جمعه 1396-02-01] [ 08:03:00 ب.ظ ]




موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:01:00 ب.ظ ]




‍ ?ای به جامه مشکی آراسته که به حجاب زینت بخشیده ای!

 

? نیک بدان که رنگ مشکی نگاه شکن است و به بوالهوسان اخطار می دهد که حریم تو  ..حریم عفاف است و در این وادی، هوس..راهی ندارد..

دراین وادی ٬  تقوا و شخصیت جاریست…

 

? حجاب  دامنه سرسبز قله های پاکی و صلابت است..

?????????

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:00:00 ب.ظ ]




یاصاحبــ الزمان(عج)

 

دل آمده از غمتــ به جان ادرڪنے 

جان آمده بر لبــ ، الأمان ادرڪنے

 

ترسـمــ کـه بمیـرمــ  و نبینـمـــ رویـتــ

یا مهــدے صاحب الزمان ادرڪنے

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 01:14:00 ب.ظ ]




 

 

?شيوه‌هاي متفاوت در برخورد با گناه

 

??منتها حالا بعضي وقت‌ها شما ممكن است كه بگويي خيلي آدم‌ها از ما گناهانشان بيش‌تر است، چرا بلا به آن‌ها نازل نمي‌شود؟ هر چه سنگ است براي پاي لنگ است؟ هر چه بلاست سر من مي‌آيد؟ آدم‌هايي هستند كه صد برابر من جنايت مي‌كنند، خوش‌ِ خوش هم هستند. خدا آن‌ها را گذاشته است براي آخر سال! شما… اگر يك قطره چاي به عمامه من يا به لباس من بچكد، زود مي‌شويم. اما اگر به قالي بچكد، كاري به آن ندارم. مي‌گذارم براي آخر سال كه بشوريم. يعني بنا نيست كه… اگر شيشه عينك من آلوده شد، فوراً دستمال كاغذي در مي‌آورم و پاك مي‌كنم. اگر شيشه عينك بود، فوري آن را پاك مي‌كنم، اما اگر قالي بود، كاري به آن ندارم و مي‌گوييم خوب باشد براي آخر سال ديگر! خيلي‌ها را خدا براي آخر سال گذاشته است. نگو قالي چركش از عينك بيش‌تر است، چرا كاري به آن نداري؟ عينك را چون بلوري است، فوري پاك مي‌كنم، قالي چون از بلوري‌اش گذشته است… منتها اگر عينك را با دستمال كاغذي پاكش مي‌كنم، قالي را با دسته بيل به سراغش مي‌روم. شب عيد كه مي‌خواهم قالي را بشويم، دمر مي‌كنم ولگد مي‌زنم، و با دسته بيل مي‌شويم. يعني اگر به قيامت بخورد ديگر خدا با دستمال كاغذي برخورد نمي‌كند. 

⚠?هر چه عقب بيفتد، كيفرش بيش‌تر است. و خيلي‌ها مي‌پرسند كه آقا اگر ما گناه كرديم، چنين مي‌شود. خوب فلان كشور كه گناهش از ما بيش‌تر است؟ بله! خدا گذاشته است براي آخر سال! ممكن است كه اگر بنده يك سيگار بكشم، يا اگر بنده يك خلاف جزئي بكنم، ممكن است به من اطلاع بدهند كه آقاي قرائتي! ما از شما توقع نداشتيم. ولي ممكن است يك افرادي خطرهاي اضافه هم بكنند، منتها اينها را تعقيب و مراقبت مي‌گذارند، براي اينكه ببينند سر نخ كجاست! بگذاريم تا آخر پيمانه‌اش پر بشود، بعد يك مرتبه به حسابش مي‌رسيم.

 

?منبع/:

استاد‌حاج‌آقا‌قرائتی”

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 01:14:00 ب.ظ ]




 

? ممکن است تا قبل از فردا نباشیم

 

?? قال علیٌ علیه السلام : مَا أُنْزَلَ الْمَوْتَ حَقَّ مَنْزِلَتِهِ مَنْ عَدَّ غَداً مِنْ أَجَلِهْ. ﴿امالی ، ص ۱۷۰ ﴾

تعبیر کوتاه و بسیار گویا و عبرت انگیزی است . می فرماید : کسی که فردا را جزو مهلتِ عمر خود و زندگی خود بداند ، مرگ را درست نشناخته و در جای حقیقی ِ خود قرار نداده است این که ما خیال کنیم یک چند سال دیگر هستیم ، … این یک نگرشِ عامیانه است، … ممکن است تا قبل از فردا ما نباشیم، کما اینکه نظایرش را فراوان دیدید. در دعای صحیفه سجادیه، تعبیر عجیبی است ، می فرماید :

?✨ پروردگارا! به من آن روحیه را عطا کن! که امیدِ رسیدنِ نفسِ بعدی را به این نفس نداشته باشم. داریم راه می رویم ، این که قدمِ بعدی حتماً از سوی ما برداشته خواهد شد ، این را ما خاطر جمع نباشیم…. اگر این روحیه را پیدا کردیم دیگر انسان کارها را عقب نمی اندازد. و کارهای لازم را در وقتش انجام می دهد.

 

?شرح حدیث از مقام معظم رهبری حضرت آیت ا… امام خامنه ای (مدظله العالی)  [ جلسه ۳۰ درس خارج ، ۷/۱۰/۱۳۹۳

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 01:13:00 ب.ظ ]




?【حـدیـث"سـخـن،گـفـتـار】

 

?✨امــام‌عــلــی(ع)

 

?الا و انّ اللّسان بضعة من الانسان، فلا يسعده القول اذا امتنع و لا يمهله النّطق اذا اتّسع

 

 ??آگاه باشيد كه زبان تكّه‏اي است از انسان كه اگر آمادگي در انسان نباشد زبان هم ياراي گفتار ندارد، و هرگاه آمادگي باشد گفتار و نطق مهلتش ندهد

 

?غـررالـحـڪم“

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

⛅أللَّھُــمَـ ؏َـَجـلْ لِــٔوَلیِــڪْ ألــفــَرَج⛅

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 01:12:00 ب.ظ ]




??⚘﷽ در محضرقـُـرآטּ ”

 

 

?بهشـت وجـهـنم

 

??اگر آدم بداند که این خانه حساب و کتاب دارد، كمتر گناه می‌كند. در یکی از این جاده‌ها دیدم كه نیروهای انتظامی ایستادند و سرعت ماشین‌ها را كنترل می‌كنند. چند روز بعد مسئول نیروی انتظامی به تلویزیون آمد و گفت: از وقتی كه مردم متوجه شدند كه سرعت ماشین‌ها كنترل می‌شود، با دقت رانندگی می‌كند و آمار تصادف پایین آمده است. اشكال ما این است كه خیال می‌كنیم کسی به کسی نیست. اما بحث امروز ما این است كه کسی به کسی هست. بسیاری از مفاسد برای این است که کسی به کسی نیست. بحث امروز من یك مقداری قرآنی خواهد بود. ولی من سعی می‌کنم كه از یك آیه‌ای که بیست کلمه دارد، دو كلمه بگویم که اگر کسی هم سواد بالایی ندارد متوجه حرف‌های من بشود. ضمن اینکه بحث من صددرصد قرآنی است، خیلی هم آسان است. بحث ما در مورد چند مسئله است.

 ➊- ثبت و کنترل کارها 

➋- کشف و جرائم

 ➌- حضور در قیامت

 ➍- سیمای اهل بهشت. چهار امتیاز قیامت در دنیا را می‌گوییم. قرآن می‌فرماید «إِنَّ رُسُلَنا یَكْتُبُونَ ما تَمْكُرُونَ»(یونس/۲۱) «إِنَّ رُسُلَنا»، «إِنَّ» یعنی قطعاً هرچه حیله بزنی، فرستادگان ما حیله‌های شما را می‌نویسند. همان که گفتم. رانندگی‌ها کنترل می‌شود. اینطور نیست که شما کلاهبرداری کنید و کسی متوجه نشود. بعضی وقت‌ها در همین دنیا جزا می‌دهند. آیه‌ی دیگر می‌فرماید «سَنَكْتُبُ ما یَقُولُ»(مریم/۷۹) یعنی حرفایی که دارند می‌زنند هم نوشته می‌شود. پس حرف‌ها هم نوشته می‌شود. لب‌هایی که تکان می‌خورد، ثبت می‌شود.

?? «ما یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ»(ق/۱۸) «یَلْفِظُ» از همان لفظِ لبی تکان نمی‌خورد. حساب و کتاب دارد. «وَ كُلُّ شَیْ‏ءٍ فَعَلُوهُ فِی الزُّبُرِ»(قمر/۵۲) «كُلُّ شَیْ‏ءٍ فعلوه» هرکاری که انجام می‌دهند «فِی الزُّبُرِ» در کتاب است. همه کارها، همه حیله‌ها در كتاب است. «وَ كُلُّ صَغیرٍ وَ كَبیرٍ مُسْتَطَرٌ»(قمر/۵۳) هرکار صغیر و کبیری، هرکار ریز و درشتی مستتر است. گاهی وقت‌ها اگر از یك كامیون سیب زمینی، دو عدد سیب زمینی بیفتد، نه راننده متوجه می‌شود و نه فروشنده می‌فهمد. «أَحْصاهُ اللَّهُ وَ نَسُوهُ»(مجادله/۶) یعنی خداوند دقیق می‌شمارد. یك چیزی را که می‌خواهند بگویند: خیلی حساب دقیق است. می‌گویند: این از طریق کامپیوتر است. یعنی هیچ مشكلی ندارد. دقیق و حساب شده است. «أَحْصاهُ اللَّهُ وَ نَسُوهُ» همین مقدار بس است. این آیه‌ها به ما می‌گوید: اگر در تمام كارها برنامه ریزی می‌کنید، نوشته می‌شود. اگر لبی تكان دهید، نوشته می‌شود. هر کاری انجام دهی ثبت می‌شود. ریز باشد ثبت می‌شود. درشت باشد، ثبت می‌شود. حسابگر خداست. «وَ كَفى‏ بِنا حاسِبینَ»(انبیاء/۴۷) «كَفى‏» کافی است. «وَ كَفى‏ بِنا حاسِبینَ» حاسب به معنی حسابگر است. حسابگر خودم هستم. نیازی ندارم که یك پولی کف دست من بگذاری و بگویی: یك نقطه‌اش را کم و زیاد کن. من حسابگر دقیقی هستم. حالا اگر ما به این جهت ایمان داشته باشیم، چه می‌شود؟

 

?منبع/:

استاد‌حاج‌آقا‌قرائتی”

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 01:10:00 ب.ظ ]