بیت الزینب


اردیبهشت 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          





جستجو


 



?بِسـمِ اللـهِ اَلرَّحْمٰـنِ اَلرَّحِيـمِ ?

    

       #بهـره_اے_از_دریـاے_رحمـت   ‌‌‌‌                                                                                                             

           •┈••✾•?•✾••┈•

 

? ~*ياد مرگ، علاج امراض دل‏*~

 

??على عليه السّلام در خطبه‏هاى نهج البلاغه، كمتر خطبه‏اى است كه اين معنا را يادآورى نكند: «مرگ را فراموش نكنيد. بزرگترين علاج امراض دل است».

اگر كسى اين حقيقت را كه سفارش مى‏فرمايد، مداومت نمايد، راه را براى اصلاح خود باز كرده است.

شب كه به خانه می‏روى، اين معنا را فراموش نكن كه شايد صبح جنازه‏ات را از در خانه بيرون بردند و صبح كه از خانه بيرون می‌‏آيى، فراموش نكن كه ممكن است ديگر به خانه برنگردى. اگر اين معنا ملكه انسان گردد، خرد خرد حسد، بخل، حرص، نفاق، كينه، وساوس و غفلت براى چه خواهد بود؟

☀?من كه معلوم نيست فردا باشم يا نه، چرا حرص بزنم؟ چرا براى هيچ و پوچ خودم و ديگران را ناراحت نمايم؟!

مثال ديگر: ديده‏ايد چطور پشه‏ها اطراف چربى و شيرينى را رها نمى‏كنند، هرچه باد بزنى باز ول نمى‏كنند. شيرينى و چربى را بردار تا مگس مأيوس شود و با اشاره‏اى رد شود.

??اى مؤمن! دل را از كثافات پاك كن تا اين شياطين با يك استعاذه‏اى، دلت را ول كنند.

امام سجّاد عليه السّلام در دعاى حزين- كه بعد از نماز شب می‏خواندند و در حاشيه مفاتيح الجنان است- عرض می‏كند:

 «فيا غوثاه! ثمّ وا غوثاه! بك يا اللّه! من هوى قد غلبنى و من عدو قد استكلب على». 

پروردگارا! تو به دادم برس! شيطان به دلم حمله می‏كند. بلى چون در دل مؤمن چيزى كه خوراك شيطان باشد نيست و اهل ذكر است، تا حمله كند، به يك استعاذه و پناهندگى به خدا او را طرد می‏كند.

 

?*~حيله‏هاى شيطانى*~

 

?مروى است وقتى كه آيه: وَ الَّذِينَ إِذا فَعَلُوا فاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ . نازل شد: «كسانى كه گناه كنند سپس توبه كنند، آمرزيده میشوند»، شيطان نعره‏اى زد، جوجه‏هايش اطرافش جمع شدند كه چه شده است می‏نالى؟

گفت: «چرا ناله نكنم؛ اين قدر زحمت میكشيم تا گناه كنند

آن وقت توبه می‏كنند و زحمتهاى ما به هدر می‏رود».

هركدام از ابالسه چيزى گفتند و مورد تصويب واقع نشد.

خنّاس گفت: «راهش اين است كه ما كارى كنيم كه در راه توبه نيايند و موفّق به توبه نشوند».

ابليس گفت: «بلى، فقط تو درست گفتى و راه چاره منحصر به همين است».

بلى يكى میگويد: من جوانم، من سالمم، هنوز پير نشده‏ام، هنوز در بستر نيفتاده‏ام و اصلا به فكر توبه نمی‌‏افتد.

امام سجّاد عليه السّلام است كه ناله میكند: «و من عدو قد استكلب علىّ». اى خداوندى كه تو يار و مددكار هر بيچاره و درمانده‏اى هستى! «يا عون كلّ ضعيف»، كيست از من بيچاره‏تر. 

شيطان سگ صفت به من حمله می‏كند. از طرف ديگر زرق و برق دنيا مرا به خود می‏كشاند و هوا و هوس خود من هم از داخل نمی‏گذارد: «وا غوثاه من هوى قد غلبنى».

 

?وسائل الشيعه:۱۵/۴۳

 بحار الأنوار: ۷۰/۲۴۸

 مفاتيح الجنان:۱۱۶۱

  آل عمران:۱۳۵

: ?

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

⚘أللَّـھـُـمَـ ؏َـَجـلْ لِـٔوَلیِــڪْ ألـفـَـرَج ⚘

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[جمعه 1396-02-15] [ 10:59:00 ب.ظ ]




ورود ملانکه در خانه ی سگدار

 

پیامبر فرمود:((و لا تدخل الملائکه بیتا فیه کلب)) یعنی((ملائکه داخل نمیشوند بر خانه ایی که در آن سگ

است)).

پس،هر وقت خانه ی دل مملو از صفات پست که همان سگان درنده باشند شود،چطور ملائکه

با علوم و معارف الهی داخل آن شوند ! پس کسانیکه عمر خود را صرف تحصیل علم کردند و از تزکیه

صفات ذمیمه غافل مانده اند و جلوی قوات غضبیه و شهویه خود را نگرفته اند از حقیقت علم بی خبر

و سعی ایشان بی ثمر است!و آنچه را علم میدانند بر خلاف واقع است،زیرا علم حقیقی درآن بهجت و

سرور و تحول است و نه حصول منصب و جاه و شهرت !

بلکه بدون تزکیه حتی عبادات ظاهری را اثری و طاعات بدنی را ثمری نیست!

که در قرآن خدا میفرماید:((ان الصلاه تنهی عن الفحشا و المنکر))

گر نه دزد در انبان ماست                  گندم اعمال چل ساله کجاست

اول ای جان دفع شر موش کن             بعد از آن در جمع گندم جوش کن

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 02:32:00 ب.ظ ]




?شهید عبدالحسین برونسے?

 

فرمانـــــــــده_بـےادعـــــــــا

 

 

گفتہ بودند یڪ فرمانده تیپ قرار است بیاید مدرسہ برایتان سخنرانے ڪند . اسمش برونسے است .

 

منتظر یڪ ماشین آنچنانے با چند همراه و محافظ بودیم ڪہ یڪ دفعہ یڪ مردے با موتور گازے سبز رنگے روبروے در مدرسہ ایستاد و مےخواست برود داخل .

 

جلویش را گرفتیم و گفتیم ڪجا ، مراسم سخنرانے است و فرمانده تیپ مےخواهد سخنرانے ڪند .

 

ایشان مڪثے ڪرد و گفت : من برونسے هستم .

 

سردار فاطمے ، فرمانده تیپ ۱۸ جوادالائمہ

شهادت : ۱۳۶۳/۱۲/۲۳

عملیات : بدر ، شرق دجلہ

مزارشهید : مشهد مقدس بهشت رضا

 

 

?شهیــــدعبدالحسین برونسے?

         ////////////////////////////////////

?سردار شهید یوسف سجودے?

فرمـــــــــــــانده آرپــیــجـےزن

 

خیلے وقت بود دلتنگ یوسف شده بودم . با خودم گفتم : «یه سر می‌رم لشکر 17 ؛ هم زین‌الدین را می‌بینم و هم یوسف را». وقتی رسیدم سراغ دفتر فرماندهی را از دژبانی گرفتم . وارد اتاق فرماندهی شدم .

((با دیدن اتاق متعجب شدم . چون نہ از میزے خبرے بود و نه از صندلے . گوشه‌اے از اتاق چفیه‌اے پهن بود و یک طرف آن قرآن و مفاتیح و طرف دیگر آن ، چند پوشه و یڪ گوشے تلفن .))

به آقا مهدے گفتم اومدم هم خدمت شما عرض ادبے ڪنم و هم آقا یوسف سجودے را ببینم . 

زین الدین گفت اسمش آشنا نیست ؟

گفتم : راستش آقا یوسف یڪے از فرماندهان گردان‌هاے عملیاتے لشڪر ما بود . چند ماه پیش به من گفت می‌خوام به لشکر 17 برم .

بهش گفتم میخوای بہ آقا مهدے معرفیت ڪنم ؟ گفت نہ

زین‌الدین سریع زنگ زد و گفت لطفاً تو لیست نیروهاے جدید رسمے نگاه ڪنید . ببینید نام برادر یوسف سجودے هست یا نہ . به آقا مهدے اطلاع دادن ڪہ با این مشخصات یڪے هست ، ڪہ خودش را آرپیجےزن معرفی ڪرده و ڪارش هم حرف نداره .

آقا مهدے ڪہ اشتیاق زیادے برای دیدن یوسف داشت ، گفت حاجے پاشو بریم آقا یوسف را ببینیم . وقتے یوسف را دیدم در آغوش گرفتمش و گفتم خوب آقا یوسف حالا دیگہ خودت را معرفے نمیڪنے ؟!

((یوسف گفت : مگہ آدم باید حتماً مسئولیت داشتہ باشہ تا خدمت ڪنہ ؟ هر چے تڪلیف باشہ من همون را انجام میدم .))

بعد رو ڪرد بہ آقا مهدے گفت حالا شما هر چے  امر بفرمایید بنده بہ عنوان« سرباز »

در خدمتم .

 

?سردارشهیدیوسف سجودے?فرمانده لشڪر۲۵ڪربلا

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 05:34:00 ق.ظ ]




✍ 

 

? سایه شوم جنگ را چه کسانی از سر ملت ایران برداشتند؟!

 

?برونسی ها و کارگران شهیدی که دهان متجاوز را خرد کردند

?آن رزمنده همدانی که میگفت: اگر میخواهید از این سیم خاردار عبور کنید، اول باید از سیم خاردار نفس خودتان عبور کرده باشید!

?کاوه هایی که آهنگر نبودند ولی از جنس آهن بودند

?شیرمردانی که تن دادند ولی وطن  ندادند

?ستارگانی که حقوق نجومی نگرفتند ولی از ذخائرانقلاب شدند

?عاشقانی که در اوج تهاجم ریزگردهای بعثی با رمل های فکه و خاک های نرم کوشک عشقبازی کردند.

 

?مهدی باکری هایی که حتی جنازه برادر شهیدشان هم برایشان خط قرمز نبود! 

?حسین خرازی هایی که برای دین و وطن یک #دست خود دادند ولی به بیت المال دست اندازی نکردند.

?احمدکاظمی ها و حسین خرازی هایی که با هم عقداخوت بستند و پس از سالها هر دو در گلزارشهدای اصفهان کنارهم آرام گرفتند.

 

?جهان آراهایی که برایشان ایمان از ایران و آراء مهم تر بود

?ستارگانی که نجومی نبودند و به وعده خود در دوره هشت ساله عمل کردند

?گمنامانی که نه سرهنگ بودند و نه حقوقدان ولی انصافا حقوق بان بودند!

?شهدایی که رفتند و از آنها قاب عکسی ماند تا من و تو بتوانیم در توچال و با ایرباس عکس یادگاری بگیریم

?غواصانی که معصومانه، مظلومانه و دست بسته رفتند تا بی بهانه به پای صندوق آراء برویم

?شهیدانی که یقه سفید نبودند و ولی چفیه شان نماد دیپلماسی عزت،غیرت و ایثار شد

?معلمان شهیدی که از صندوق ذخیره ی اولیاء، سهم شفاعت گرفتند

?تخریب چی هایی که هیچ گاه سنگر و همسنگر خود را تخریب نکردند!

 

?احمدی روشن ها و شهدای هسته ای که با سلاح تخصص و تعهد در حنجره ی مدعیان ما نمی توانیم “بتن” ریختند!

?طهرانی مقدم و پارسایان بی ادعایی که در اوج تحریم ها سمفونی “ما میتوانیم” نواختند و برای ابرهه ها سجیل و شهاب ساختند!

?شهدایی مدافع حرمی که اهل اخلاص بودند نه اهل اختلاس

?جوانان سبزپوشی که مستندتبلیغاتی شان در “خان طومان” ساختند!

?شهدایی که برای رضایت خدا و نه کدخدا در قهقه مستانه شان لبخند زدند

 

? و اما در آخر:

?چه کسانی سایه شوم جنگ از سرملت ایران دور می کنند؟

?رنگ آبی سبابه ی  #من #تو #ما در روز انتخابات! (#همه_می_آییم)

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 05:30:00 ق.ظ ]




?بِسـمِ اللـهِ اَلرَّحْمٰـنِ اَلرَّحِيـمِ ?

    

       #بهـره_اے_از_دریـاے_رحمـت   ‌‌‌‌                                                                                                             

              •┈••✾•?•✾••┈•

 

?قيل ينوح اهبط بسلم منا وبركت عليك وعلي‌ أمم ممن معك‌و أمم سنمتعهم ثم يمسهم منا عذاب أليم

به نوح خطاب شد: (اينك) با سلامي از جانب ما و بركاتي برتو و بر تمام امت‌هايي كه با تو هستند، فرود آي، و بزودي امت‌هايي (از نسل همين نجات يافتگان) را از نعمت‌ها برخوردار خواهيم ساخت، (اما) سپس (به خاطر غفلت و كفر و گناه،) عذابي دردناك از طرف ما به آنان خواهد رسيد.

 

⏮•`نكته‌ها

دستور «هبوط»، هم درباره‌ي حضرت آدم‌عليه السلام و هم در مورد حضرت نوح‌عليه السلام آمده و بدنبال آن، مردم به دو دسته‌ي مؤمن و كافر تقسيم شده‌اند.

منظور از «امت‌هايي» كه با نوح بودند، يا هر نفر از همراهان آن حضرت است كه بعدها سر سلسله قبيله‌اي شدند و يا اينكه مراد، هر كدام از مؤمناني است كه سوار كشتي شده و از يك قبيله‌اي بودند و شايد هم «امم» همان انواع حيواناتي باشد كه حضرت نوح‌عليه السلام همراه مي‌برد، زيرا در قرآن، از جنبنده‌ها به «امم امثالكم» تعبير شده است، يعني حيوانات نيز امت‌هايي مثل شما انسان‌ها هستند.

 

•`پيام‌ها

➊- زندگاني پس از آن سيل‌فراگير، با دوخطر عمده روبرو بود، يكي آلودگي‌ها و تلاقي‌بودن زمين كه با كلمه‌ي «سلام» و وعده‌ي سلامتي بر طرف شد و ديگر نابودي انواع گياهان كه با وعده بركات تأمين گرديد. «سلام منا وبركات عليك »

➋- اگر چه خداوند در مواردي موعظه مي‌كند، هشدار مي‌دهد و يا حتي فرزند بي‌دين را در مقابل چشمان پدر غرق مي‌سازد، اما در جاي خود، سلام و بركات خويش را نيز نثار مي‌كند. «سلام منا و بركات عليك »

➌- آنچه مؤمن از نعمت‌هاي الهي دريافت مي‌كند، سلامت و بركت است، ولي دريافت كافر از نعمت‌ها جنبه‌ي متاع بودن آن است، پس هر متاع و كاميابي، نعمت و بركت نيست، بلكه نعمت، آن دريافتي است كه عاقبت خوب هم داشته باشد. «سلام منا و بركات»

➍- خداوند متاع دنيا را از كفار دريغ نمي‌كند. «سنمتعهم ثم يمسهم»

➎ - اين سنت خداوندي است كه ابتدا نعمت و مهلت مي‌دهد، سپس به پاداش يا كيفر مي‌رساند. «سنمتعهم ثم يمسهم»

➏- مهر و قهر، هر دو از اوست. «سلام منا… يمسهم منا»

➐- خداوند نوح را به پديد آمدن جامعه‌ها و امت‌هايي كافر، از نسل مؤمناني كه سوار كشتي شدند، خبر داد. «و امم سنمتعهم ثم يمسهم منا عذاب اليم»

 

? سُوره مبارڪه ‌‌هـود‌آیـه/۴۸ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

☫⚘أللَّھُـمَـ ؏َـَجلْ لِـٔوَلیِـڪْ ألـفـَرَج ⚘??

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 05:28:00 ق.ظ ]