بیت الزینب


اردیبهشت 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          





جستجو


 



?  باشهدا  ?

 

ازخدا خواسته بود…

در عملیات مهمی که در پیش است شهید شود وبه همه گفته بود اگر در این عملیات شهید نشدم به مسلمانی ام شک کنید وحتی از تاریخ ومحل شهادتش خبر داده بود چند روز بعد همان طور شد که خواسته بود

 

?خاک های نرم کوشک ، مقدمه

?شهید عبدالحسین برونسی?

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[سه شنبه 1396-02-19] [ 05:59:00 ب.ظ ]




موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 05:57:00 ب.ظ ]




موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 05:56:00 ب.ظ ]




?بِسـمِ اللـهِ اَلرَّحْمٰـنِ اَلرَّحِيـمِ ?

    

       #بهـره_اے_از_دریـاے_رحمـت   ‌‌‌‌                                                                                                             

           •┈••✾•?•✾••┈•

 

 ?قل أرءيتم شركآءكم الذين تدعون من دون الله أروني ماذا خلقوا من الأرض أم لهم شرك في السموات أم ءاتيناهم كتابا فهم علي‌ بينت منه بل إن يعد الظالمون بعضهم بعضا إلا غرورا

بگو: آيا شريكان خويش را كه به جاي خداوند مي‌خوانيد ديده‌ايد؟ به من نشان دهيد كه چه چيزي را از زمين آفريده‌اند، يا براي آنان در (آفرينش) آسمان‌ها مشاركتي است؟ يا به آنان كتابي داده‌ايم كه ايشان، دليل و حجتي از آن بر شرك خود دارند؟ (نه، هيچ كدام نيست،) بلكه ستمكاران تنها بر اساس وعده‌اي (دروغي) كه بعضي‌شان به بعضي ديگر (در مورد شفاعت) مي‌دهند يكديگر را فريب مي‌دهند.

 

⏮پيام‌ها:

✅1- پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله مأمور به گفتگو با مخالفان بود. «قل»

✅2- با سؤال، وجدان‌ها را بيدار كنيد. «ءرأيتم - اروني ماذا خلقوا»

✅3- اسلام دين منطق است. «ءرأيتم - اروني - فهم علي بينة»

✅4- تحدي و مبارزه‌طلبي، تنها در كتاب تشريع نيست كه مي‌فرمايد: «فأتوا بسورة» بلكه در مورد آفرينش و كتاب تكوين نيز هست. «اروني ماذا خلقوا»

✅5 - مشركان، هيچ منطقي ندارند. نه عقلي «ماذا خلقوا» و نه نقلي «ام اتيناهم كتابا»

✅6- هر جا منطق و بينه نباشد، فريب است. «ان يعد… الا غرورا»

✅7- مشركان ظالمند. «يعد الظالمون» وعده‌ي ظالمان، فريب و شعارهاي آنان فريبنده است. «الا غرورا»

✅8 - شرك بر تبليغات و وعده‌هاي فريبكارانه استوار است. «ان يعد الظالمون بعضهم بعضا الا غرورا»

✅9- فريب از هر كس مي‌تواند باشد. «بعضهم بعضا» گاهي افراد ضعيف و عادي با تملق و چاپلوسي افراد بالاتر را به انحراف مي‌كشانند و گاهي افراد قوي با تهديد و تطميع و وعده‌ها و شعارهاي دروغين مردم را به اطاعت بي چون و چراي خود وادار مي‌كنند. «يعد الظالمون بعضهم بعضا»

 

?سوره‌مبارکه‌فاطر‌آیه‌۴۰/

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 05:55:00 ب.ظ ]




﷽ ?﷽?﷽

?﷽?﷽

﷽?﷽

?﷽

    ? ?تدبر در قرآن ??

 

? فَالْمُدَبِّراتِ أَمْراً - سوره  نازعات آیه 5  - ?

 

?قسم به فرشتگانی که به تدبیر نظام خلق می کوشند .?

 

✍️ ….. یکی از کلید واژه های پر کاربرد قرآنی کلمۀ ملائكة اللّه است که قرآن ايمان به آنان را در رديف ايمان به خدا و انبياء و كتب آسمانى قرار داده است و اين دليل بر اهميت بنيادى اين مساله است  ….

 

? ….. برخی از ویژگی های این موجودات عِلوی عبارتند از اینکه موجوداتى عاقل و با شعورند و بندگان گرامى خدا هستند ،آنها سر بر فرمان خدا دارند و هرگز معصيت او نمى كنند و وظائف مهم و بسيار متنوعى از سوى خداوند بر عهده دارند ….

 

? …..  آنها پيوسته مشغول تسبيح و تقديس خداوند هستند و گاه به صورت انسان در مى آيند و بر انبياء و حتى غير انبياء ظاهر مى شوند ، تعداد آنها بقدرى زياد است كه به هيچ وجه قابل مقايسه با انسان نيست که حتّی  از عدد ذرات خاكهاى زمين بيشترند …. 

?﷽

﷽?﷽

 ?﷽?﷽

 ﷽ ?﷽?﷽

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 05:53:00 ب.ظ ]




⚘﷽

☘﴾حــدیـث”﴿☘

 

?پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: 

 

?الخَلقُ عِيالُ الله تعالي - فَأحَبُّ الخَلقِ إلَي الله مَن نَفَعَ عِيالَ الله- أو أدخَلَ عَلي أهلِ بيتٍ سروراً وَ مَشيٌ مَعَ أخٍ مُسلِمٍ في حاجَتَهِ أحَبُّ إلَي اللهِ تعالي مِنِ اعتِکافِ شَهرَينِ فِي المَسجِد الحَرام؛

 

??همه ي خلق عيال (خانواده و نيازمند) خدا هستند، پس محبوب ترين خلق به درگاه خدا کسي است که به عيال خدا سودي رساند يا خانواده اي را خوشحال کند يا در پي برآوردن حاجت برادر مسلمانش باشد که اين نزد خدا از اعتکاف دو ماه در مسجدالحرام محبوب تر است.

 

? *بحارالانوار/ ج 71/ ص 316*

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

⚘أللَّھُـمـَـ ؏َـَجلْ لـِـٔوَلیِـڪْ ألـفـَـرَج ⚘

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 05:51:00 ب.ظ ]




موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 05:49:00 ب.ظ ]




موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 05:48:00 ب.ظ ]