بیت الزینب


اردیبهشت 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          





جستجو


 



 

? ~*زينت كردن زن‏*~

 

??زن، هر چه زينت است رخصت دارد؛ امّا به شرطى كه اسراف‏

نكند و براى غير شوهر و محارمش زينتش را آشكار نكند. آرايش بكند بلكه امر هم شده است كه آرايش كند؛ ولى براى شوهرش.

لعنت خدا به آن زنى كه آرايش كند براى بيگانه، به خيابان بيايد، چشمهاى ناپاكى را به دنبال خود بياورد. زينت، بر زن حلال است امّا به شرطى كه مفسده نداشته باشد و گرنه رخصت نيست، جاى نهى است.

نوعاً از غلطهايى كه در ميان زنان رايج است عوض اين كه آرايش براى شوهرشان باشد وقتى كه جايى مى‏خواهند بروند، زينت می‏كنند!!

???از غلطهاى ديگر، آرايش كردن عروس و در خيابانها گرداندن است. اين دختر را براى يك نفر آرايش كرده‏اند، او را در مجلس عقد در حضور يك عدّه جوانهاى نامحرم می ‏آورند، اين حرام است.

 

? ~*چشم چرانى‏*~

 

⛔??در مورد عفّت نفس از جهت فرج؛ يعنى امور جنسى، شخص بايد از ميزان شرع و عقل، رد نشود. كسانى كه دسترسى به عيال ندارند، بايد خودشان را نگه دارند. در روايت می‏فرمايد: «پشت سر زن بيگانه هم نگاه نكن. اگر به چشم تو خورد، تكرار گناه مكن. شوخى با زن بيگانه مكن. مصافحه با زن بيگانه مكن».

از حضرت داوود است كه: «نگاه پشت سر شير بكن؛ ولى پشت سر زن بيگانه نگاه مكن». 

چون پشت سر شير احتمال دارد كه خطرى به تو نرسد؛ ولى زن را كه بنگرى حتماً بلايى بر سرت مى‏آيد. اگر بخواهى چشم چرانى بكنى، حيوانى هستى.

 

? *(1)- مستدرك الوسائل: 14/* *275/ ح 6 (در مأخذ به جاى نگاه كردن، راه رفتن دارد)* 

*ازدواج اسلامى، ص: 47*

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[شنبه 1396-02-23] [ 06:55:00 ب.ظ ]




 

? ~*ربا آفت جوامع بشرى‏*~

 

⚠?نمونه‏اى ديگر از قوانين اجتماعى، «حرمت ربا» است. خداوند مى‏فرمايد:

 «… وَحَرَّمَ الرّبَواْ .. اين حكمى است الهى كه تا قيام‏

قيامت برقرار خواهد بود.

ربا، خانمانسوز و موجب از بين بردن اقتصاد صحيح جامعه است؛ موجب كينه و عداوت است. چقدر بدهكار كه نسبت به گيرنده سود، بدبين و دشمن شده، به خاطر فرع پول، دشمنى ميان دو مسلمان پيدا می‏شود.

پيش از اسلام، انحطاط عرب به قسمى شده بود كه در اثر رباخوارى، بسيارى از آنها به فلاكت افتاده بودند؛ مثلًا مبلغى قرض كرده بود و فرع معيّنى بر آن بسته بودند و در صورت تأخير، مى‏بايستى فرع بر فرع نيز بپردازد، همين وضعى كه بانكهاى امروز ما دارند.

⛔گاهى می‏بايست خانه‏اش را هم بفروشد و فرع پول را بپردازد، اگر خانه هم نداشت، دخترش را به جاى پول بدهد، يا پسرش را به غلامى و اگر اولاد نداشت، خودش به جاى فرع پول، غلام طرف مى‏شد!!

امّا قانون مترقّى اسلام، هرگونه ربا را كه چه كم و چه زياد، چه در عين، يا وصف وغيره، همه را حرام فرموده است.

به هر حال، قانونگذار بايد بينا و دانا به مصالح و مفاسد امور باشد. اين بشر عاجز چه می‏فهمد؟ افرادى كه به عنوان نماينده نيز انتخاب شده‏اند، فهمشان از سايرين كه زيادتر نيست.

قانونگذارى حقّ خداست و بس چرا كه تنها او به مصالح‏ و مفاسد امور بندگان در همه جاها و همه زمانها آگاه است.

 

?سوره مبارکه بقره۲۷۵

نبوت، ص: ۳۷

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 06:53:00 ب.ظ ]




موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:45:00 ق.ظ ]




موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:44:00 ق.ظ ]




?بِسـمِ اللـهِ اَلرَّحْمٰـنِ اَلرَّحِيـمِ ?

    

       #بهـره_اے_از_دریـاے_رحمـت   ‌‌‌‌                                                                                                             

           •┈••✾•?•✾••┈•

 

?و استفتحوا و خاب كل جبار عنيد

و (پيامبران ومومنان) در انتظار فتح و پيروزي بودند، و(لي) تمام ستمگران لجوج محروم ماندند.

 من ورآئه جهنم ويسقي‌ من مآء صديد

عاقبت اين (ستمگران لجوج)، دوزخ است واز آبي بدبو وچركين نوشانده مي‌شوند.

 

⏮نكته‌ها:

كلمه «وراء» به معناي عاقبت و پايان است، چنانكه در فارسي نيز مي‌گوييم: پشت سر اين غذا مريضي است.

همه‌ي انبيا در انتظار پيروزي بودند. نوح مي‌گويد: «اني مغلوب فانتصر خداوندا! من مغلوبم، كمكي برسان. ساير انبيا نيز از خداوند فتح و پيروزي مي‌خواستند: «ربنا افتح بيننا و بين قومنا بالحق و انت خير الفاتحين»پروردگارا! ميان ما و قوم ما به حق حكم كن، كفار نيز به مسلمانان مي‌گفتند: شما كه مي‌گوييد ما در روزي پيروز خواهيم شد، پس آن روز كي فرا مي‌رسد؟ «متي هذا الفتح» اين جاست كه قرآن كريم در آيات بسياري از پيروزي پيامبران و نابودي كافران و عذاب آنان سخن مي‌گويد و با قاطعيت به كفار اعلام مي‌كند كه آن روز به زودي فرا مي‌رسد.

?نوشيدني‌هاي دوزخيان در قيامت سوزنده است نه سيراب كننده:

الف: «سقوا ماء حميما فقطع امعاءهم»از آب جوشاني نوشانده مي‌شوند كه درون آن‌ها را قطعه قطعه مي‌كند.

ب: «يغاثوا بماء كالمهل يشوي الوجوه» از آبي همچون مس گداخته پذيرايي مي‌شوند، كه حرارت آن صورت‌ها را كباب مي‌كند.

اما اهل بهشت در كنار نهرهايي از آب گوارا زندگي مي‌كنند و از شير و عسل مصفا كه از طرف خداوند براي آنان آماده شده است استفاده مي‌كنند و از همه‌ي نعمت‌هاي الهي بهره‌مندند. «و سقاهم ربهم شرابا طهورا»

در تاريخ آمده است: يكي از ستمگران بني‌اميه به نام «وليدبن‌يزيد بن عبدالملك» روزي براي آگاه شدن از آينده‌اش، قرآن را باز كرد و چشمش به اين آيه «واستفتحوا…» افتاد، عصباني شد و قرآن را پاره كرد و شعري به اين مضمون سرود: اي قرآن! تو مرا جبار عنيد مي‌داني و تهديدم مي‌كني؟ آري، من همان جبار عنيدم. من امروز تو را پاره مي‌كنم، تا در قيامت گواهي دهي كه وليد مرا پاره‌پاره كرد.

 

?سوره‌مبارکه‌ابراهیم آیه 15 /16 ❥●

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:43:00 ق.ظ ]




 

☘﴾ حـدیـثּ ۳۵۵”﴿☘

 

??امـام‌ عـلـی(ع)

 

?به فرزندش امام حسن [علیه السلام] فرمود : پسرم ! چهار چیز از من یادگیر (در خوبى ها ) ، و چهار چیز به خاطر بسپار (هشدارها)، که تا به آن ها عمل مى کنى زیان نبینی:

الف ـ خوبى ها

⏮1 ـ همانا ارزشمند ترین بى نیازى عقل است . 2 ـ و بزرگ ترین فقر بى خردى است . 3 ـ و ترسناک ترین تنهایى خود پسندى است . 4 ـ و گرامى ترین ارزش خانوادگى ، اخلاق نیکوست.

ب ـ هشدار ها

☑1 ـ پسرم ! از دوستى با احمق بپرهیز ، چرا که مى خواهد به تو نفعى رساند اما دچار زیانت مى کند.

☑2 ـ از دوستى با بخیل بپرهیز ، زیرا آنچه را که سخت به آن نیاز دارى از تو دریغ مى دارد.

☑3 ـ و از دوستى با بدکار بپرهیز، که با اندک بهایى تو را مى فروشد.

☑4 ـ و از دوستى با دروغگو بپرهیز که به سراب ماند: دور را به تو نزدیک ، و نزدیک را دور مى نمایاند

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:41:00 ق.ظ ]




?سه چیز☞از همدیگر جدا نیستند

 

1-کسی که زیاد دعا کند،

 از اجابت محروم نمی شود.

 

2-کسی که زیاد استغفار کند،

 از مغفرت و بخشش محروم نمی شود.

 

3-کسی که زیاد شکر کند، 

 از زیاد شدن نعمت ها محروم نمی شود.

????

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:38:00 ق.ظ ]




از آیت الله بهجت پرسيدند:

آيا آدم گناهکار هم می تواند امام زمانش را ببيند؟

جواب دادند: شمر هم امام زمانش را ديد!

“اما نشناخت”

 

✨اللهم عرفني حجتک

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:37:00 ق.ظ ]