بیت الزینب
 



 

#استاد_پناهیان

?دلنشین ترین محبت و عشق ‌بازی،

محبت به امام زمان است.

?ڪمی توجه به همان محبتی ڪه به حضرت داریم،

این تجربه را به ما خواهد داد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[چهارشنبه 1397-01-15] [ 04:25:00 ب.ظ ]




 

 

 

 

»
❤️ پيامبر خدا (ص) :

مردم #نان‌خور خدايند.
دوست‏داشتنی‌ترين مردم
نزد خداوند، كسى است كه
به نان‌خوران او سود برساند
و خانواده‌‏اى را شادمان ڪند

کافی،ج۱۶۴/۲

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 04:21:00 ب.ظ ]




?چرا باید خدا را عبادت کنیم با اینکه از ما بی نیاز است؟

✅روزی جوانی نزد حضرت موسی علیه السلام آمد و گفت: ای موسی خدا را از عبادت من چه سودی می رسد که چنین امر و اصرار بر عبادتش دارد؟

?حضرت موسی علیه السلام فرمود:
یاد دارم در نوجوانی از گوسفندان شعیب نبی چوپانی می کردم.

? روزی بز ضعیفی بالای صخره ای رفت که خطرناک بود و ممکن بود در پایین آمدن از آن صخره اتفاقی برایش بیفتد.

?با هزار مصیبت و سختی خودم را به صخره رساندم و بز را در آغوش گرفتم و در گوشش گفتم: ای بز !
?خدا داند این همه دویدن من دنبال تو وصدا کردنت برای برگشتن به سوی من، به خاطر سکه ای نقره نیست که از فروش تو در جیب من می رود.

? می دانی موسی از سکه ای نقره که بهای نگهداری و فروش تو است، بی نیاز است.

❄️دویدن من به دنبال تو و صدا کردنت به خاطر خطر گرگی است که تو نمی بینی و نمی شناسی و او هر لحظه اگر دور از من باشی به دنبال شکار توست.

?ای جوان بدان که خدا را هم از عبادت من و تو سود و زیانی نمی رسد، بلکه با عبادت می خواهد از او دور نشویم تا شیطان بر ما احاطه پیدا نکند و در دام حیله های شیطان نیفتیم…

?"وَ مَنْ‌ يَعْشُ‌ عَنْ‌ ذِکْرِ الرَّحْمٰنِ‌ نُقَيِّضْ‌ لَهُ‌ شَيْطَاناً فَهُوَ لَهُ‌ قَرِينٌ‌ “
و هر کس از یاد خدا روی‌گردان شود شیطان را به سراغ او میفرستیم پس همواره قرین اوست (زخرف 36)

?
??????

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 04:07:00 ب.ظ ]




♦️✨⚜✨♦️ ♦️✨⚜✨♦️
♦️✨⚜✨♦️

 سوره غافر آیه۱۸ 

♦️ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ♦️
آیه۱۸) «وَأَنْذِرْهُمْ يَوْمَ الْآزِفَةِ إِذِ الْقُلُوبُ لَدَى الْحَنَاجِرِ كَاظِمِينَ ۚ مَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ حَمِيمٍ وَلَا شَفِيعٍ يُطَاعُ»

. . . . . . . . . . . . . . ✨⚜✨ . . . . . . . . . . . .
آیه۱۸) و آنها را از آن روز قريب‌[الوقوع‌] بترسان، آنگاه كه جانها به گلوگاه مى‌رسد در حالى كه اندوه خود را فرو مى‌خورند. براى ستمگران نه يارى است و نه شفاعتگرى كه مورد اطاعت باشد.

♦️ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ♦️
تفسیر آیه۱۸) روزى که جان ها به لب مى رسد!
این آیات، همچنان ادامه توصیف قیامت است و در حقیقت در این آیات، هفت ویژگى دیگر، از ویژگى هاى قیامت و حوادث هول انگیز و دهشت زاى آن که هر انسان مؤمنى را عمیقاً در فکر فرو مى برد بیان شده است:
نخست مى گوید: آنها را از روز نزدیک بترسان ! (وَ أَنْذِرْهُمْ یَوْمَ الْآزِفَةِ).
آزفة در لغت به معنى نزدیک است، و چه نام گذارى عجیبى است که به جاى یوم القیامة ، یوم الازفة بیان شده، تا بى خبران نگویند: هنوز تا قیامت، زمان بسیار زیادى است، فکر خود را مشغول قیامت نکنید که وعده اى است نسیه!
و اگر درست بنگریم، مجموعه عمر دنیا در برابر عمر قیامت، لحظه زود گذرى بیش نیست، و چون هیچ تاریخى از سوى خداوند، براى آن به کسى حتى به پیامبران اعلام نشده است، باید همیشه آماده استقبال از آن بود.
دومین توصیف این که: در آن روز، از شدت هول و ترس، دلها به گلوگاه مى رسد ! (إِذِ الْقُلُوبُ لَدَى الْحَناجِرِ).
به هنگامى که انسان در تنگناهاى سخت قرار مى گیرد، احساس مى کند گوئى قلبش دارد از جا کنده مى شود، مى خواهد از حنجره اش بیرون پرد، عرب از این حالت، تعبیر به بَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَناجِرَ مى کند، و شاید معادل آن در فارسى این باشد: جانش به لب رسید ، و گرنه روشن است که قلب به معنى مرکز پخش خون، هرگز از جاى خود حرکت نمى کند و به گلوگاه نمى رسد.
و نیز ممکن است قلب کنایه از جان باشد، یعنى، جانش به گلوگاه رسیده بود، گوئى روح از بدنش تدریجاً خارج شده، و تنها کمى از آن باقیمانده است.
به هر حال، چنان هول و اضطرابى از حساب و کتاب دقیق الهى، و بیم از رسوائى در حضور جمیع خلایق، و گرفتارى در عذاب دردناکى که خلاصى از آن ممکن نیست، به انسان دست مى دهد که با هیچ بیانى قابل شرح نیست.
در توصیف سوم مى گوید: وجود آنها مملو از غم و اندوه مى شود اما توانائى اظهار آن را ندارند (کاظِمِینَ).
کاظم از ماده کظم در اصل به معنى بستن دهان مشکى است که پر از آب باشد سپس در مورد کسانى که از خشم و غضب پر مى شوند، اما به دلائل مختلفى آن را اظهار نمى دارند، اطلاق شده است.
اگر انسان گرفتار اندوه و غم جانکاهى شود، اما بتواند فریاد کند، ممکن است کمى آرام گیرد، اما افسوس که در آنجا حتى جاى فریاد و نعره زدن نیست، آنجا صحنه بروز همه اسرار نهان و پیشگاه داورى حق، و محضر عدل پروردگار، و حضور جمع خلایق است، فریاد چه سودى دارد؟!
چهارمین توصیف این که: براى ستمکاران دوستى وجود ندارد (ما لِلظّالِمِینَ مِنْ حَمِیم).
آن گروه از دغل دوستان، که همچون مگسان گرد شیرینى، به هنگام قدرت اطراف آنها را گرفته بودند، و با تملّق و چاپلوسى خود را یارانى وفادار و جانثار، و یا غلامانى خانه زاد، معرفى مى کردند، همه گرفتار کار خویشند، و به دیگرى نمى پردازند، آرى در آن روز نه دوستى براى انسان وجود دارد، و نه غمخوارى براى درد دل کردن.
در پنجمین توصیف مى فرماید: و نه شفاعت کننده اى که شفاعتش پذیرفته شود (وَ لاشَفِیع یُطاعُ).
چرا که شفاعت شافعان راستین، مانند انبیاء و اولیاء نیز به اذن پروردگار است، و به این ترتیب، قلم بطلان بر پندار بت پرستان که بتها را شفعاى خود در پیشگاه خدا مى دانستند مى کشد.
تفسیر نمونه)
……………………………………………………….?

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 11:20:00 ق.ظ ]




 

 

?
? #حـــق‌پــــدر در کــلامِ

? امام سجاد علیه السلام

?پدر مثل ریشــــه


?

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 11:16:00 ق.ظ ]




 

 

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:

خداوند متعال دوست دارد وقتى بنده اش نزد برادران خود مى رود با هيئتى آماده و آراسته برود.

 

ميزان الحكمه جلد2 صفحه 248

?گنجینه احادیث?

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 11:13:00 ق.ظ ]