بیت الزینب
 



 

 

حماسي‌ترين مرد
 

شاعر: پرويز بيگي حبيب‌آبادي
امير سرافراز ايران زمين
سوار خطر نوش فتح المبين
عقاب سفر كرده خاكيان
پرستوي نه بام افلاكيان
ملائك تو را تا خدا برده اند
ز غربت سوي آشنا برده اند
شقايق سرشت و شقايق تبار
حماسي ترين مرد اين روزگار
تو را كوه ها آرزو مي كنند
تو را قله ها جستجو مي كنند
تو با عشق عهدي دگر داشتي
سفر در مدار خطر داشتي
به سوگ تو هر بيد مجنون گريست
در آغوش اروند و كارون گريست
تو در دل حضوري دگر داشتي
دلي عاشق و شعله ور داشتي
خطر، گام هاي تو را ديده بود
كه پيوسته بر مرگ خنديده بود
سفر كردي و ناگهان پرزدي
شهيدانه بر لاله ها سرزدي
به سوگ تو پروانه ها سوختند
و در شعله ات عشق آموختند
تو با منطق كربلا سوختي
كه اين گونه آتش برافروختي
تو چون منطق كربلا داشتي
چراغ شهادت برافراشتي

 


منبع:ماهنامه شاهد یاران، شماره 30 - 29

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[دوشنبه 1397-01-20] [ 06:43:00 ب.ظ ]




 

¤.?.¤.?.¤.?.¤.?.¤.?.¤.?¤.?.

سوره ماعون آیه۵ 

?¤ . ¤ . ¤ . ¤ . ¤ . ¤ . ¤ . ¤ . ¤ . ¤ . ?
آیه۵) «الَّذِينَ هُمْ عَنْ صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ»
 

. . . . . . . . .?.?. . . . . . . . .

آیه۵) كه از نمازشان غافلند

?¤ . ¤ . ¤ . ¤ . ¤ . ¤ . ¤ . ¤ . ¤ . ¤ . ?

تفسیر آیه۵) واى بر نمازگزاران

همان نمازگزارانى که نماز خود را به دست فراموشى مى سپرند (الَّذینَ هُمْ عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ).
نه ارزشى براى آن قائلند، نه به اوقاتش اهمیتى مى دهند، و نه ارکان و شرائط و آدابش را رعایت مى کنند.
ساهُون از ماده سهو در اصل به معنى خطائى است که از روى غفلت سرزند، خواه در فراهم کردن مقدماتش مقصر باشد یا نه، البته در صورت اول معذور نیست، و در صورت دوم معذور است، ولى در اینجا منظور سهو توأم با تقصیر است.
باید توجه داشت: نمى فرماید: در نمازشان سهو مى کنند چون سهو در نماز به هر حال براى هر کس واقع مى شود، بلکه مى فرماید: از اصل نماز سهو مى کنند و کل آن را به دست فراموشى مى سپرند.
روشن است، این مطلب اگر یک یا چند بار اتفاق بیفتد، ممکن است از قصور باشد، اما کسى که پیوسته نماز را فراموش مى کند و آن را به دست فراموشى مى سپارد، پیدا است که براى آن اهمیتى قائل نیست، و یا اصلاً به آن ایمان ندارد، و اگر گهگاه نماز مى خواند، از ترس زبان مردم و مانند آن است.
در این که، منظور از ساهُون در اینجا چیست؟ علاوه بر آنچه در بالا گفتیم، تفسیرهاى دیگرى نیز گفته اند، از جمله:
این که: منظور تأخیر انداختن نماز از وقت فضیلت است.
و یا این که: منظور اشاره به منافقانى است که نه براى نماز ثوابى معتقد بودند و نه براى ترک آن عقاب.
یا این که: منظور کسانى است که در نمازهاى خود ریا مى کنند
البته، جمع میان این معانى ممکن است، هر چند تفسیر اول مناسب تر به نظر مى رسد.
به هر حال، وقتى فراموش کنندگان نماز، شایسته ویل هستند، آنها که به کلى ترک نماز گفته و تارک الصلوة هستند، چه حالى خواهند داشت؟! تفسیر نمونه)

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤.. ?
?? @ghorun

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 06:43:00 ب.ظ ]




 

 

 


#حدیــــث‌امــــــــروز

❤️ امام علی (علیه السلام):

دیروز کـه گذشت و به فردا هم

اطمینــان نیست. امـــروزت را با

#اعمـــــال‌صــــالــــح غنیمـت شمـار.

?شرح غرر، ج۲، ص۵۰۷

?

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 09:22:00 ق.ظ ]