بیت الزینب


فروردین 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  





جستجو


 



 

 

?

 

?مصرع ناقص من کاش که کامل می شد

?شعر در وصف تو از سوی تو نازل می شد

 

?شعر در شأن تو، شرمنده به همراهم نیست

?واژه در دست من آن گونه که می خواهم نیست

 

?من که حیران تو حیران توام می دانم

?نه فقط من که در این دایره سرگردانم

 

?همه ی عالم و آدم به تو می اندیشد

?شک ندارم که خدا هم به تو می اندیشد

 

? کعبه از راز جهان، راز خدا آگاه است

?راز ایجاز خدا نقطه ی بسم الله است

 

?کعبه افتاده به پایت سر راهت سرمست

?«پیرهن چاک و غزل خوان و صراحی در دست»

 

?کعبه وقتی که در آغوش خودش یوسف دید

?خود زلیخا شد و خود پیرهن صبر درید

 

?کعبه بر سینه ی خود نام تو ای مرد نوشت

?قلم خواجه ی شیراز کم آورد، نوشت:

 

?«ناگهان پرده برانداخته ای یعنی چه

?مست از خانه برون تاخته ای یعنی چه»

 

?می رسد دست شکوه تو به سقف ملکوت

?ای که فتح ملکوت است برای تو هبوط

 

?نه فقط دست زمین از تو، تو را می خواهد

?سالیانی ست که معراج خدا می خواهد-

 

?زیر پای تو به زانوی ادب بنشیند

?لحظه ای جای یتیمان عرب بنشیند

 

?دم به دم عمر تو تلمیح خدا بود علی

?رقص شمشیر تو تفریح خدا بود علی

 

?وای اگر تیغ دو دم را به کمر می بستی

?وای اگر، پارچه ی زرد، به سر می بستی

 

?در هوا تیغ دو دم نعره ی هو هو می زد

?نعره ی حیدریه «أینَ تَفرو» می زد

 

?بار دیگر سپر و تیغ و علم را بردار

?پا در این دایره بگذار عدم را بردار

 

?بعد از آن روز که در کعبه پدیدار شدی

?یازده مرتبه در آینه تکرار شدی

 

?راز خلقت همه پنهان شده در عین علی ست

?کهکشان ها نخی از وصله ی نعلین علی ست

 

?روز و شب از تو قضا از تو قدر می گوید

?«ها علیٌ بشرٌ کیفَ بَشر» می گوید

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[دوشنبه 1396-01-21] [ 05:14:00 ب.ظ ]




معتڪف ڪہ مے شوے یعنے وارد خانہ خدا شدے.

 

سہ روز در خانہ او…

تو هستے و خدا…

خداست و رحمت بےڪرانش…

 

همان ڪہ از رگ گردن نزدیڪ تر است…

 

حالا باید پاڪ شوے…از هر چیز دنیوے…غذا…عطر… بہ خود رسیدن و بہ خود نگاہ ڪردن…

 

انگار باید این سہ روز فقط بہ درون خود بنگرے. درونت را ببینے و بگردے…

و خدا را ببینے…

 

خدا را بیابے و بعد از یافتنش بہ ریسمانش چنگ زنے تا از نجات یافتگان باشے.

 

اعتڪاف یعنے درون خود را گشتن براے یافتن خدا…

 

✨   التماس دعا از معتڪفین بزرگوار

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 05:06:00 ب.ظ ]




 

ماورای همه فکر و خیالست علی

و بهشت رفتن ما، بی تو محالست علی

 

بهترین لحظه عمرم به نجف آمدن است

مددی کن که به دل شوق وصالست علی

 

سالیانیست که من پشت در میکده ام

سائلت، منتظر چند پیالست علی

 

کوری چشم عدو شیعه مولا هستم 

شیعه تو شدنم، عین کمالست علی

 

هیچ دانی که چرا نوکر مولا شده ام

نوکری ام اثر شیر حلالست علی

 

زائرت، روبه‌رو ایوان نجف سر در گم

مات و مبهوت، از این جاه و جلالست علی

 

به روی خانه کعبه چه اذانی میگفت

اشهد و ان ولی، عشق بلالست علی

 

شهریار از چه سرودست چه نامیم تو را

زادگاهت به حرم، حل سوالست علی

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 05:03:00 ب.ظ ]




موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 05:00:00 ب.ظ ]




موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 04:58:00 ب.ظ ]




 

?خطـری کـه بیـش از ترک عبـادت آخرت انسـان را تهـدیـد می کنـد

 

◀وَ مَن یَسْتَنكِفْ عَنْ عِبَادَتِهِ وَ یَسْتَكْبرِْ فَسَیَحْشرُُهُمْ إِلَیْهِ جَمِیعًا فَأَمَّا الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ فَیُوَفِّیهِمْ أُجُورَهُمْ وَ یَزِیدُهُم مِّن فَضْلِهِ  وَ أَمَّا الَّذِینَ اسْتَنكَفُواْ وَ اسْتَكْبرَُواْ فَیُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا أَلِیمًا … 

قرآن کریم می فرماید: كسانى كه از عبادت و بندگى پروردگار امتناع ورزند و این امتناع از تكبر و خودبینى آنها سرچشمه بگیرد، خداوند همه آنها را در روز رستاخیز حاضر خواهد ساخت و به هر كدام كیفر مناسب خواهد داد. در آن روز به آنها كه داراى ایمان و عمل صالح بوده‏اند پاداششان را به طور كامل خواهد داد و از فضل و رحمت خود بر آن خواهد افزود؛ ولی کسانی را كه از بندگى خدا امتناع ورزیدند و راه تكبر را پیش گرفتند به عذاب دردناكى گرفتار خواهد كرد.

استنكاف یعنى امتناع و انزجار از چیزى. این حالت در مورد عبادت و بندگى خدا، گاهى ریشه در جهل و نادانى دارد و گاهى به خاطر تكبر و خودبینى و سركشى است.

⚠?علامه طباطبایی(ره) می فرماید: استنكاف به تنهایى باعث سخط الهى نمی‏شود، زیرا استنكاف دو جور ممكن است باشد، یكى از نادانى و استضعاف و دیگرى از استكبار، آن استنكافى باعث خشم و غضب الهى مى‏شود كه برخاسته از روح استكبار باشد.

 

? سُوره مبارڪه نسـا آیه۱۷۲/۱۷۳ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 04:56:00 ب.ظ ]




??⚘﷽ شُــہـدا”

 

?☀

 

 ♥?شهید هم چون شمعی است که خود را می سوزاند تا بلکه بشریت در پرتو انوار بی نهایت روشن آن، راه صحیح چگونه زیستن را بیاموزد. شهیدان در سپهر عشق قرآنند. شهید هم چون قلبی به اندام های مرده ی بی رمق جامعه، خون خویش را می رساند و بلندترین فریادش تکامل انسانیت درلوای قرآن است. 

 

?☀ *شهید بهزاد امرائی*

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 04:54:00 ب.ظ ]




حـدیـث∴,دشـمـنٍی”

 

?حـضـرت عـلـی(ع)

 

 اوهن الاعداء كيدا من اظهر عداوته

 

 ??سست‏ترين دشمنان در مكر و حيله، آن دشمني است كه دشمني خود را آشكار سازد

 

?غررالحکم ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

⛅أللَّھُـمَـ ؏َـَجلْ لِـٔوَلیِـڪْ ألـفـَرَج ⛅

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 04:53:00 ب.ظ ]




حدیث

امام صادق عليه السلام:

 

قالَ لُقمانُ لاِبنِهِ: وَلِلحاسِدِ ثَلاثُ عَلاماتٍ: يَغتابُ إِذا غابَ وَيَتَمَلَّقُ إِذا شَهِدَ وَيَشمَتُ بِالمُصيبَةِ؛

 

لقمان به فرزندش گفت: حسود را سه نشانه است: پشت سر غيبت مى كند، روبه رو تملّق مى گويد و از گرفتارى ديگران شاد مى شود.

 

(خصال، ص 121)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 04:52:00 ب.ظ ]




 

?بـا صـداقـت

 

?صداقت از صفات مبلّغ است و مبلغ صادق ، جايگاه خاصي در بين مردم دارد . زيرا همه ، صداقت و راستي را دوست دارند . 

پرده پوشي ها و نگفتن حقايق عاملي مؤ ثر در جدايي مبلغ و مردم است . 

طبيعي است كه هر انساني بر همه علوم مسلط نيست ، بسياري از مطالب را نمي داند و نقص ها و ضعف هايي در او وجود دارد . سعي در پوشاندن اين كمبودها بخاطر جلوگيري از لطمه دار شدنِ شخصيتِ اجتماعي ، نشاني از بي صداقتي است . 

خداوند متعال از رسولش مي خواهد كه به مردم بگويد : 

(قل انما انا بشر مثلكم )

(من نيز بشري مثل شما هستم .

(قل انّما علمها عند ربّي )

(من زمان فرا رسيدن قيامت را نمي دانم و علم آن نزد خداست . 

(قل لا املك لنفسي نفعاً و لا ضرّاً)

(من مالك نفع و ضرر خويش نيستم . )

(قل لا اقول لكم عندي خزائن اللّه و لا اعلم الغيب و لا اقول لكم انّي ملك 

◀(من به شما نمي گويم كه گنج هاي خدا نزد من است و نه آنكه از غيب آگاهم و نمي گويم كه من فرشته ام . )

اين گونه برخوردها گرچه در ظاهر از ارزش انسان مي كاهد و در نظر ديگران فردي عادي جلوه مي كند ، اما فاصله ها را از بين مي برد و مردم شيفته مبلغ مي شوند . 

خداوند ، خطاب به رسولش مي فرمايد : 

(ليس لك من الامر شي ء او يتوب عليهم او يعذّبهم فانّهم ظالمون )

(اي پيامبر به دست تو نيست . اگر خدا بخواهد به لطف خود از كافران درمي گذرد و اگر بخواهد به جرم اينكه مردمي ستمگرند عذابشان مي كند . )

هنگامي كه رسول اللّه عليهم السلام معاذ را راهي يمن مي كنند بر صداقت در گفتار تاءكيد مي فرمايند چرا كه عامل مهم در موفقيت مبلغ است ؛

(يا معاذ . . . و اوصيك بتقوي اللّه و صدق الحديث )

✅سخنان مبلغ بايد بر اساس علم و صداقت باشد و آنچه را نمي داند دنبال نكند كه گوش و چشم و دل ها همه در مقابل اين سخنان مسئولند : 

(و لا تقف ما ليس لك به علم انّ السّمع و البصر و الفؤ اد كلّ اولئك كان عنه مسئولاً)

حتي در نقل تاريخ كربلا اگر مطلبي را بدون مدرك بگويد خطر آن هست كه به امام حسين عليه السلام و اهل بيت عزيزش عليهم السلام تهمت زده باشد . فراموش نكنيم كه قرآن مي فرمايد : 

(انّما يفتري الكذب الّذين لا يؤ منون بايات اللّه )

((تنها انسان هايي كه به آيات خدا ايمان ندارند دروغ مي گويند . 

 

?سوره مبارکه کهف ۱۱۰

سوره مبارکه اعراف۱۸۷/۱۸۸ 

سوره مبارکه آل عمران۱۲۸/۱۲۹

سوره مبارکه اسراء۳۶

سوره مبارکه نحل۱۰۵

ﺷﺮﺡ ﻧﻬﺞ ﺍﻟﺒﻼﻏﻪ ﺍﺑﻦ ﺍﺑﻰﺍﻟﺤﺪﻳﺪ ، ﺝ ۲۰ ، ص ،۳۳۳ ﺡ .۸۱

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 12:54:00 ق.ظ ]




✨ حدیثی بسیار ناب ✨

موضوع: ده چرایی ❓❓

 

✅موعظه هميشگي امام صادق عليه السلام به مردم

?

كَانَ [الصَّادِقُ‌] عَلَيْهِ السَّلَامُ دَائِماً يَعِظُ بِهَا النَّاسَ كَانَ عَلَيْهِ السَّلَامُ يَقُولُ: 

?

امام صادق عليه السلام دائما مردم را به ده چرايي كه بيان مي كنيم موعظه مي كرد .

?

1)  إِنْ كَانَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَي قَدْ تَكَفَّلَ بِالرِّزْقِ فَاهْتِمَامُكَ لِمَاذَا؟

?

 اگر خداوند رازق و متكفل  رزق انسان است  پس تلاش بيش از حد براي  رزق و روزي براي چي ؟ و چرا بيش از حد  براي بدست آوردن رزق و روزي تلاش مي كنيد تا باعث فوت كارهاي ديگر درزندگي شود و ترك وظايف ديگر . به مقدار وظيفه بايد كار و تلاش كرد و به كارهاي ديگر زندگي هم برسيم خداوند رزق انسان را مي رساند.

?

2) وَ إِنْ كَانَ الرِّزْقُ مَقْسُوماً فَالْحِرْصُ لِمَاذَا؟و اگر رزق از طرف خداوند قسمت شده است پس چرا بايد انسان حرص بزند.؟

?

3) وَ إِنْ كَانَ الْحِسَابُ‌ حَقّاً فَالْجَمْعُ لِمَاذَا؟ 

 و اگر حساب و كتاب اعمال حق است پس جمع كردن مال براي چي ؟

?

4) وَ إِنْ كَانَ الْخَلَفُ مِنَ اللَّهِ حَقّاً فَالْبُخْلُ لِمَاذَا؟

و اگر  انسان انفاق كند و خداوند چند برابر پاداش مي دهد  پس بخل كردن در انفاق مال و علم و وقت و جان براي چي ؟.( البته مالي را بايد انفاق كند در راه خير كه از راه خير هم بدست آمده باشد و نيز حلال باشد)

?

5) وَ إِنْ كَانَتِ الْعُقُوبَةُ مِنَ اللَّهِ النَّارَ فَالْمَعْصِيَةُ لِمَاذَا؟ 

?

و اگر عقوبت كردن از طرف خداوند آتش دوزخ است پس گناه كردن براي چي ؟

?

6) وَ إِنْ كَانَ الْمَوْتُ حَقّاً فَالْفَرَحُ لِمَاذَا؟

 و اگر مردن حق است پس خوشحالي كه انسان را از ياد مرگ و قيامت غافل كند براي چي؟.

?

7) وَ إِنْ كَانَ الْعَرْضُ عَلَي اللَّهِ حَقّاً فَالْمَكْرُ لِمَاذَا؟

واگر اعمال بر خداوند عرضه مي شود و در محضر او بسر ميبريم پس مكر و حيله زدن به مومنان و مسلمانان براي چي .؟

?

8) وَ إِنْ كَانَ الْمَمَرُّ عَلَي الصِّرَاطِ حَقّاً فَالْعُجْبُ لِمَاذَا؟

 واگر عبور از پل صراس حق است پس عجب و خود پسندي براي چي؟

?

9) وَ إِنْ   كَانَ كُلُّ شَيْ‌ءٍ بِقَضَاءِ وَ قَدَرٍ فَالْحُزْنُ لِمَاذَا؟

و اگر هر چيزي به قضا و حكم خداوند و  قدر و اندازه خداوند است پس غم و اندوه براي چي ؟

?

10) وَ إِنْ كَانَتِ الدُّنْيَا فَانِيَةً فَالطُّمَأْنِينَةُ لِمَاذَا؟.

 و اگر دنيا فاني  و از بين رفتني است پس اطمينان و دلبستگي  به آن براي چي ؟

ا———————

? عيون الحكم و المواعظ (لليثي) ؛ ؛ ص344

 

?

???

??????

✨?????????

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 12:52:00 ق.ظ ]




موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 12:47:00 ق.ظ ]




حـدیـث∴,پـیـمـان

 

?حـضـرت عـلـی(ع)

 

سنّة الكرام الوفاء بالعهود

 

 ?⚖شيوه و سنت مردمان كريم و بزرگوار وفا كردن به عهد و پيمانها است

 

?غررالحکم ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

⛅أللَّھُـمَـ ؏َـَجلْ لِـٔوَلیِـڪْ ألـفـَرَج ⛅

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 12:41:00 ق.ظ ]




??⚘﷽ خطــبه 132

 

?حـضـرت عـلـی(ع)

 

?سپاس مى گویم او را، بر آنچه بستد و بر آنچه عطا کرد و بر هر احسان که نمود و بر هر امتحان که فرمود. از درون هر پنهان آگاه است و هر رازى در نزد او آشکار است به هر چه در دلهاست داناست و هر چه که چشمان ، دزدیده ، در آن نگرند مى داند.

شهادت مى دهم که خداوندى جز او نیست و محمد (صلى اللّه علیه و آله ) برگزیده و مبعوث از سوى اوست . شهادتى که در آن نهان و آشکار و دل و زبان موافق باشند.

 

??و از این خطبه :

به خدا سوگند، سخنى است به جد، نه بازیچه ، سخنى است راست ، نه دروغ و، آن سخن مرگ است ، که چاووش آن بانگ دعوت خود به گوش ‍ همه رسانید و ساربان خدا خوانش مسافران را با شتاب فراخواند. پس ‍ به بسیارى مردمان فریفته نشوى ، که خود به چشم خود دیدى آن را که پیش از تو بود، مالها اندوخت و از درویشى برحذر بود و با آرزوى دراز و دور انگاشتن مرگ ، از عاقبت امر ایمن زیست ، چگونه مرگ او را فرو گرفت و از وطنش برکند و بر تخته هاى تابوت نشاند و مردم تابوت او را از یکدیگر مى گرفتند و بر دوشها مى نهادند و با سر انگشتان نگه مى داشتند.

آیا آن کسانى را که آرزوهاى دور و دراز در دل داشتند و بناهاى بلند و استوار برمى آوردند و مال فراوان گرد مى آوردند، دیدى ، که خانه هایشان گورهایشان شد و هر چه گرد آورده بودند تباه گردید و اموالشان به میراث خواران رسید و زنانشان نصیب دیگران شد؟ نه یاراى آنکه بر حسنات خویش بیفزایند و نه توان آنکه از گناهان پوزش ‍ خواهند.

هرکس تقوا را شعار قلب خود سازد، در اعمال خیر بر دیگران پیشى گیرد و کارش موجب رستگاریش گردد.

◀ خیرى را که از پرهیزگارى حاصل مى کنید غنیمت شمارید و براى رسیدن به بهشت کارى در خور آن کنید. زیرا دنیا را نیافریده اند که سراى جاویدان شما باشد، بلکه گذرگاهى است و باید از آن توشه برگیرید، براى سرایى که در آن قرار خواهید گرفت .

پس براى سفر بشتابید و مرکبان را حاضر آورید که زمان جدایى در رسیده است .

 

?حــرفـ تــازهـا”

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

?لـبـیـڪ یــارســول الــلــہ(ص)?

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 12:41:00 ق.ظ ]




??⚘﷽ در محضر قـُـرآטּ

 

 

?پـيـام‌هــا:

 

➊ كليد بهشت، تقواست. «ان المتقين في جنات»

➋ مقايسه پايان كار خوبان و بدان، از بهترين شيوه‌هاي شناخت حق و باطل است. «هذه النار… في جنات و نعيم»

➌براي اهل بهشت، انواع باغ‌ها و نعمت‌ها فراهم است. «جنات و نعيم»

➍گاهي در دنيا نعمت هست، اما انسان به دلايلي نمي‌تواند از آن كامياب شود، اما در بهشت هم نعمت هست و هم كاميابي. «جنات… فاكهين»

➎ نعمت‌ها، زماني لذت بيشتري دارند كه از طرف خداوند به عنوان محبت و لطف باشد «اتاهم ربهم» و در كنارش تلخي و دغدغه نباشد. «و وقاهم ربهم»

➏ كسي كه در دنيا با تقوا خود را حفظ كرد، در قيامت خداوند او را از عذاب دوزخ حفظ مي‌كند. «المتقين… وقاهم»

➐متقين نبايد به تقوا و عمل خود مغرور باشند كه همه‌ي نعمت‌ها و نجات‌بخشي‌ها از خداست. «اتاهم ربهم… وقاهم ربهم»

➑آزادي و تكريم، لذت نعمت را بيشتر مي‌كند. «كلوا و اشربوا هنيئا» بهشتيان در خوردن و آشاميدن محدوديت ندارند و با «هنيئا» مورد تكريم قرار مي‌گيرند.

➒كاميابي، در سايه امنيت، لذت را بيشتر مي‌كند. «وقاهم ربهم… كلوا واشربوا»

➓خوردني‌هاي دنيوي همراه مشكلاتي در تهيه و حفظ و مصرف آن است،در نعمت‌هاي آخرت هرگز مشكلي نيست. «هنيئا»

➊➊ دلخوشي و رضايت در كنار استفاده از نعمت‌ها، شرط كمال كاميابي است. «في جنات و نعيم فاكهين… متكئين علي سرر…»

➋➊ آنان كه در دنيا از نگاه به نامحرمان چشم پوشيدند، در آخرت همسراني زيباروي خواهند داشت. «المتقين… زوجناهم بحورعين»

 

? سُوره مبارڪه طــور آیه۱۷/٢۰ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 12:37:00 ق.ظ ]




 

‍ ‍ ????????

 علي شاه?

عَلي ماه?

عَلي راه?

عَلي نَصْرُمِن الله? 

عَلي زِمزِمه ى هَر دِلِ آگاه?

عَلي عِينِ يَقينْ است?

عَلي بَر هَمه ى خَلْقْ اميرالْمؤمِنينْ است?

عَلي كاشِفِ هَر غَم?

عَلي بَر هَمه مَرْحَم?

عَلي ذِكْرِ لَبِ عيسى بن مَرْيَم?

عَلي هَستى خاتَم?

عَلي بَرگِ بَراتِ هَمه ى خَلْقْ ز آتَش و جَهَنَّم?

عَلي اصلِ وجودْ است?

عَلي روى سُجودْ است?

عَلي مَعدَنِ جودْ است?

عَلي رازونيازْ است?

عَلي سوزو گُدازْاست?

عَلي مَحْرَمِ راز است?

عَلي مُهرِ قبولي نَماز است?

عَلي بَرْگ و بَراتْ است?

عَلي حَجُّ زَكاتْ است?

عَلي تَجَلّي صفاتْ است?

عَلي بابِ نِجاتْ است?

عَلي حَيّ و مَماتْ است?

عَلي رَمْز عُبور و مُرور از روى صراط است?

عَلي ساقي كوثَر كه هَمان آب حيات است?

فَقَط حِيدَرِ كَرّار امير الْمؤمِنينْ است..?

 

 پیشاپیش  ولادت  امام اول شیعیان 

بر همگان مبارک باد ? ? ?

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 12:35:00 ق.ظ ]